Navel ? (lees omschrijving) aub

In mijn navel zaten stukjes vervelde/loszittende stukjes huid ik heb het er af gepulkt maar als ik te hard krab kan dan je navel open gaan? Ik weet het niet dus zouden jullie aub willen antwoorden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (4)

als je te hard krabt, kan je natuurlijk wondjes krijgen. Maar het is zeker niet zo dat je navel opengaat ( en in de buik kan kijken, bedoel je dat? )
Een navel is eigenlijk een litteken, en niet een verbinding meer naar binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een navel gaat niet open. Het enige wat je met een navel kan krijgen is een breuk. Dan floept je navel naar buiten. Maardat krijg je niet door te krabben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een navelbreuk is iets anders. Je buikvlies scheurt en dan komt er een stukje darm naar buiten. Als dat gebeurt zit dat nog onder de huid.
In je navel kan het heel erg gaan broeien. Hierdoor kunnen er smetten (schimmels) ontstaan. Ik denk dat je daar last van hebt nu. Je kan bij de apotheek een creme halen waardoor het weggaat (miconazolnitraat) Het is belangrijk dat je, je navel wast en nog belangrijker, daarna goed afdrogen.
ps: Je navel kan niet open gaan. Je huid is stuk meer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Belangrijk is wel dat er verschil zit tussen smetten en een schimmelinfectie. Bij alleen smetten, kun je het af met. dus(ik herhaal: heel dun!!!) Smeren met zinkzalf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik het niet mee eens, als de huid eenmaal rood is, is er toch een schimmel actief. Ik heb geleerd dat het dan verstandig is om te smeren met bovengenoemde. Maar ik weet ook dat dit soort meningen uiteen lopen. Wat in iedergeval van belang is, is dat de huid goed gedroogd wordt
En in haar geval hebben we het echt over een schimmel (denk ik, zoals ik het lees)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smetten en schimmel zijn voor mensen die er niet dagelijks mee werken moeilijk uit elkaar te houden. Smetten is een letsel als gevolg van langdurig vochtig blijven van een huidplooi. Dit behandel je door de oorzaak weg te nemen. Doorgaans scheurlinnen en zinkzalf. Bij een schimmel infectie(vurig rood en vochtig van zichzelf) is gebruik van een antimycoticum op zijn plaats. Wel gebruiken volgens de bijsluiter. Zowel smetten als schimmel komt zelden voor met een schilferende huid(in de navel dan). Ik denk eerder dat de vraagsteller last heeft van droge huid. Maar zoals met veel huidproblemrn, zonder het gezien te hebben is het niet te beoordelen. Bron: 7 jaar verpleging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smetten is een voorstadium van een schimmelinfectie zolang je het niet behandeld. Als de huid eenmaal rood is,is de kans groot dat er een schimmel ontstaat. In mijn antwoord heb ik smetten als synoniem met schimmel gezet, maar dat is niet zo bedoeld.
Mijn ervaring is anders, ik herken de klacht, heb het vaker gezien bij mensen.
Gr zuster:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
? Dikke plus voor broeder of voor mij??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijke discussie, waarin iedereen min of meer gelijk heeft! :-) Zelfs met goed kijken is het soms moeilijk te beoordelen waar de huidaandoening door wordt veroorzaakt: eczeem, bacterie, schimmel of chemie. In die gevallen wordt nogal eens een combinatiecrème voorgeschreven met zowel hydrocortison als een antimyoticum. Maar ook kiezen voor één van die twee is mogelijk en na een aantal dagen kijken of het geholpen heeft. Zo niet, dan was het kennelijk toch die andere oorzaak, hoewel schimmels eczeem kunnen uitlokken en droog houden van de plek op zich ook afdoende kan zijn om het zelfherstellende vermogen een handje te helpen. Maar dat zijn dan weer mijn ervaringen vanuit de huisartsengeneeskunde waar vaak keuzes worden gemaakt die ertoe leiden dat iemand in één keer geholpen is en niet met het ongemak van een controleconsult wordt geconfronteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jager: juist. Daarom heet ik broeder. Op het momen werk ik als zorgmentor(evv) op een pg-afdeling.
Zoals ik al eerder. Schreef, is het zo op het scherm niet te bepalen waar de vraagsteller last van heeft. Mijn voorstel: se vraagsteller zorgt voor koffie met appelgebak en dan kijken wij naar de navel. Na een ongetwijfeld korte discussie(iedereen lijkt er verstand van te hebben en dus discussiëren we hier over definities en behandelmethodes) heeft de vraagsteller een goed antwoord en wij appeltaart. Nu ik de ervaring weet van misverstand en van keesvi, ben ok eigenlijk ook wel benieuwd naar de achtergrond van platje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Achterlijke mobiele telefoons ook... het stokt van de rare woorden. In het laatste stukje staat "misverstand" dit moet natuurlijk mjager zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zusters paaien voor dummies... appeltaart!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heerlijk einde we deze discussie met een stuk appeltaart!!
vooral niet te veel aan je navel zitten,vraag om doktersadvies of blijf eraf