Is het goed of fout om je gevoelens te verdrukken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel in een zeer stressvolle periode, stop ik het gewoon zo ver mogelijk weg, anders trek ik het niet.
Maar ik zou eigenlijk mijn partner moeten steunen inplaats van mijn kop in het zand steken...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Sommige gevoelens kun je in sommige situaties beter even verdrukken. bijvoorbeeld stress, paniek in een situatie waar je beter rustig kan blijven. Of als een agent een boete uitschrijft, dat je beter je kwaadheid even kan verdrukken. In zulke situaties spreekt het voor zich dat je je gevoelens beter kan verdrukken.
Maar over het algemeen genomen geldt dit juist niet, gevoelens uiten is heel gezond! Wanneer je je gevoelens te vaak onderdrukt kun je op een gegeven moment niets/minder voelen. Bovendien krijg je spanningen in je lijf. En kun je er uiteindelijk zelfs ziek van worden.
Mijn advies: niet doen, behalve als je zeker weet dat het in een bepaalde situatie juist even nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Om tijdelijk te "overleven" is het volgens mij niet verkeerd om je gevoel te onderdrukken.
Maar heel vaak gaat je lichaam uiteindelijk wel op de stress reageren , zo dat je er wel aandacht aan moet gaan besteden. Hoofdpijn,rugpijn,buikpijn etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je je gevoelens wegstopt, komen ze vroeg of laat als een boemerang terug.
denk lange termijn, ook over een tijd wil je er voor je partner kunnen zijn.
zorg eerst voor jezelf, zodat je goed in staat bent er voor je partner te zijn.
makkelijk gezegd, moeilijk gedaan, ik weet het wel.
sterkte!
Rieneke1