Hoe herstel ik men slaapritme?

Ik heb een raar ritme waar ik van af wil. Ga 6 juli op vakantie en wil dan een normaal ritme hebben.

Ik ben vanmorgen om 10 uur gaan slapen en werd om 21.00 in de avond wakker. Ik heb elf uurtjes geslapen, echt veel.

Maar is het nu goed om wakker te blijven vanaf nu tot 22.00 uur morgen in de avond. Heb ik dan mijn ritme terug?of weet iemand een andere manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook al gewoon antwoord gegeven, maar gezien je nickname bestaat er een kans dat je dit vreemde slaapritme niet voor niets hebt. Daar hoef ik verder geen antwoord op hoor, maar als je vreemde slaapritme een oorzaak heeft, dan raad ik je wel aan om het advies van moon492 op te volgen en hier professionele hulp bij te vragen.

Het beste antwoord

Je moet niet opblijven.
Je moet juist naar bed gaan, om een uur of 3 - 4 vannacht.

Dan 8 - 9 uur later weer opstaan.
Dus om een uur of 12.

Dan ga je vervolgens een uur eerder naar bed.
Om een uur of 2 - 3.
En 8 - 9 uur later echt weer op staan.

En dat vervroegen doe je rustig aan, maar je hebt nog een week de tijd.

Sleutelwoord is: discipline!
Hup naar bed, ook als je je niet vreselijk moe voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de tip, ga dit doen.

Andere antwoorden (2)

ik moet je teleurstellen daar heb je echt professionele hulp bij nodig als het allang bestaat.
wel is het beste om wakker te blijven.en steeds op hetzelfde tijdstip te gaan slapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik nachtdienst heb gehad, moet ik ook altijd weer terugschakelen naar 's nachts slapen. Het beste is dan om bijvoorbeeld na de laatste nacht maar een paar uurtjes te gaan slapen en dan 's avonds weer op een normale tijd naar bed te gaan.
In jouw geval zul je waarschijnlijk pas halverwege de nacht weer moe zijn. Ga dan bijvoorbeeld om 4 uur naar bed (eerder ben je vast niet moe?) en sta om 10 uur weer op. Ga vervolgens 's avonds op een 'normale' tijd naar bed. Als je dit ritme al langere tijd hebt, zal het je misschien niet in 1 keer lukken. En eeehh...echt gezond is het natuurlijk niet ;) (een keer is heus niet erg, maar ja...je spreekt over een ritme.)