Pijn in enkel na hardlopen, wat is het?

Ik ben een beginnende hardloper en volg het trainingsschema van Evy. Deze week was mijn derde week. Halverwege de tweede training van de week ben ik gestopt omdat ik pijn voelde in mijn enkel.

Althans, niet geheel in mijn enkel, maar er net onder. Net onder die bult op de rechterkant van je enkel zeg maar. Tijdens het hardlopen kwam deze pijn opeens op en als ik mn enkel nu draai dan voel ik de pijn ook weer.

Het is niet zo dat ik door de grond ga van de pijn, maar het is meer een zeurderig gevoel. Wat kan de pijn veroorzaken en is het verstandig om aanstaande week weer te trainen>

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Als ik het zo lees is het de aanhechting van een spier, wat mogelijk een beetje geirriteert is. Dit kan liggen aan je techniek, of omdat je ineens een hogere frequentie loopt en dus wat overbelasting creëert wat de irritatie veroorzaakt. Ik zou even wat rustiger aan doen en bv. even weer een weekje terug gaan qua trainingsfrequentie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zou kunnen dat je voet wat 'scheef' staat. Als dat maar een klein beetje is, merk je dat alleen bij zware belasting, zoals nu.
Een podotherapeut kan dit eenvoudig zien, en je evt. een zooltje voorschrijven.
Je huisarts kan je hiervoor een verwijzing geven.
Even langs de huisarts gaan lijkt me sowieso verstandig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk een over belasting van de spieren of gewrichtbanden.Heb je wel goede hardloopschoenen??wat dat is erg belangrijk.Een goede hardloopschoen geeft steun op de juiste plaatsen en heeft voldoende vering.
Misschien even overleggen met een Fysiotherapeut,wellicht een tapeje?Ik zou het zeker niet gaan forceren.