Waarom word je zo moe van slenteren?

Veel mensen hebben dit, misschien wel iedereen: na een aantal uren slenteren in dierentuin of pretpark voelen je benen loodzwaar en heb je pijn in je onderrug. Als je gedurende dezelfde tijd gewoon wandelt, heb je geen last. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

omdat je niet aan een stuk door wandeld, zoals winkelen, of inderdaad een dierentuin. de onderbrekingen zorgen voor vermoeidheid in je rug, doordat de bewegingen niet continu zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien is het andersom. Je gaat pas slenteren als je moe bent. Iemand die zich fit voelt loopt met flinke pas en slentert niet. Als je moeier bent ga je meer slenteren en traag lopen en als je dat een poosje volhoudt word je meer moe. Je vermoeidheid wordt je bewust op het moment dat je slentert en dan lijkt het dat het daardoor komt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat je alles rustig gaat bekijken loop je niet zo hard! en al die drukte om je heen vraagt veel energie.. het slenteren komt omdat het steeds zwaarder word (je lichaam)