Volgens de arts ben ik nog te jong voor de overgang ik ben 37 bloeddruk is goed morgen H.A. bellen

Klachten zijn begonnen na een zware hernia operatie daarbij is mijn tussenschijf in zijn geheel verwijderd.
Kunnen de klachten ook komen doordat ik nog dag en nacht veel pijn heb?
4 sept. weer terug naar de neuroloog

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is heel goed mogelijk dat het de overgang is, er zijn gevallen bekend van meisjes in de twintig, zou toch naar een gynaceoloog gaan voor de zekerheid,zeker als er nog misschien een kinderwens is. Door middel van een simpel bloedonderzoek krijg je antwoord.
Veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Vermoed inderdaad dat het te maken heeft met je operatie. Maar als ik het goed begrijp ben je al naar de huisarts geweest, omdat hij zegt dat je te jong bent voor de overgang. Maar als je,je niet goed voelt en je weet niet hoe of waar het vandaan komt, moet je altijd je arts raadplegen

Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf 38 en naar alle waarschijnlijkheid al in de overgang. De huisarts zegt dat het mogelijk is (niet iedereen doet dat pas na zijn 40ste), waarbij hij vooral afgaat op het feit dat mijn menstuatie heel onregelmatig is. Soms om de 6 weken, soms om de 3. Soms 3 dagen minimaal, soms 7 dagen heel heftig.
Andere klachten als opvliegers, stemmingswisselingen ed. kunnen ook ergens anders van komen.
Wat hij er aan doet? Niks, want volgens hem werken hormonen niet. Ik slik nu zelf speciale vitamine-preparaten voor vrouwen in de overgang en voel me veel beter.

Tip voor jou: als je vermoed dat de pijn met je operatie te maken heeft en je maakt je er zorgen om, dan de arts raadplegen die de operatie heeft uitgevoerd. Die weet wat er wel en niet goed en mogelijk is.
Als je helemaal herstelt bent van de operatie en je houdt 'overgangsklachten' dan kun je nog eens contact opnemen met je huisarts. Mocht die je niet naar tevredenheid helpen, vraag dan eens een second opinion aan een andere arts. Zegt hij hetzelfde, dan ben je in ieder geval meer gerust.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, ik ben een man dus weet niet, zo veel, van overgangsklachten af. Wel ben ik 3 x aan de rug geopereerd 2x decompressie dus ruimte maken tussen de wervels(lijkt op een herniaoperatie werd mij verteld) en de laatste keer zijn er 5 lumbale wervels vastgezet. Nu antwoord op de vraag. Ik had bij de 2e operatie veel meer last van bijwerkingen van de Narcose als de eerste maal. En bij de laatste operatie heb ik NOG meer last gehad. Zweten, onrustig slapen etc. Mijn huisarts vertelde mij dat dit echt met de narcose te maken moest hebben en zei ook "je moet deze klachten vergelijken met vrouwen die in de overgang zitten" of dit zo is verschilt natuurlijk per persoon,wat is er gebruikt bij/voor de narcose in welke toestand(lich.en psych) was je zelf voor de operatie enz. Ik mocht ook ruim een 1/2 jaar geen bloed geven ivm de narcose! Ga in ieder geval met je huisarts praten en eventueel met de specialist dus de neuroloog , die zijn er voor om je te vertellen wat er gebeurd is en wat je kan doen om deze klachten te verminderen. Eventueel de pijnpoli o.i.d.
Veel beterschap