Zijn er meerdere mensen zo?

Ik ben 13 en ik heb dit al zo'n 3 jaar;

Ik ben erg aan het kijken naar de samenleving. Ik bedoel ik let veel op mensen, hoe ze in de groep liggen (populair) en ik wil dat alles eerlijk gaat. Ook maak ik nooit opmerkingen waarmee ik iemand innerlijk kan beschadigen.

Iemand waar ik soms mee fiets vind zichzelf helemaal de wereld; ze zegt soms over zichzelf dat ze mooi is etc..

Ik vraag me af of andere mensen er ook zo meebezig zijn..?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat je beschrijft is een hele goede eigenschap en er zijn anderen die dat ook hebben. Het betekent dat je sensitief en empatisch bent en dat je een goed oog of gevoel hebt voor wat er speelt om je heen. Je denk niet alleen maar aan jezelf, maar let juist meer op anderen. Waarschijnlijk weet je precies hoe je zelf ligt in de groep. Ze noemen dit ook wel een hoog EQ. Waarschijnlijk ben je ook best slim.

Dit zijn hele goede eigenschappen voor beroepen zoals psycholoog, docent, coach, p&o-adviseur, consultant en leidinggevende. En ook voor moeders, dochters, zussen en vriendinnen! Koester het dus.

Wat je je wellicht nog moet aanleren, als je dat nog niet hebt, is om je soms af te sluiten van de anderen. Anders komt het teveel binnen en Kun je je teveel aantrekken van de problemen van de ander. Probeer altijd te medeleven, in plaats van te medelijden. Dus medeleven hebben in plaats van medelijden hebben. Houd altijd een zekere afstand tussen de emoties van jezelf en de ander.

Als je hier meer over wilt lezen Google dan eens op EQ en Hoog sensitieve personen.

Ik zou maar heel trots zijn op deze eigenschappen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik val je niet af hoor, maar zou je zegt een beetje meer afsluiten, maar door meeteleven ga je zelf bij je eigen emotie te werk en door medelijden sta je er meer buiten omdat je eigenlijk alleen observeert, of zie ik dit fout?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je dan eigenlijk "inleven"bedoeld?

Andere antwoorden (4)

Ja hoor, zo'n iemand een een narcist of heeft narcistische opmerkingen.

Toegevoegd na 55 seconden:
Ik heb het over die iemand waarmee je fietst

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ben er ook mee bezig. Kijken hoe iemand zich gedraagt en hoe die in de groep ligt. Sommige vinden het eenmaal interessant om het gedrag van mensen te bestuderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat iedereen hier wel mee bezig is, iedereen wil diep van binnen aardig gevonden worden, maar de meesten vergeten dat als je aardig gevonden wilt worden, jezelf ook respectvol met anderen om moet gaan. Dus tussen denken hierover en doen zit het grote verschil. Jij bent een natuurtalent want het vergt heel veel nadenken en doordenken als jij bij een opmerking afweegt of het iemand zou kwetsen, als we dit nu allemaal zouden doen!
Wie goed doet, goed ontmoet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet iedereen, maar het is een goede eigenschap ik heb die zelf ook, ik observeer mensen kijk hun gedrag en je haalt zo echte vrienden en fakers en dergelijke eruit in een oogopslag.
Ik zou zeker ermee doorgaan en het laatste wat je zegt altijd behouden: nooit iemand schade van binnen aanbrengen.
Mensen weten niet wat voor schade ze kunnen aanrichten met pesterijen of opmerkingen.
Mensen die denken dat ze alles zijn komen zich zelf later in het leven wel tegen. Vaak zijn ze mooi van buiten en lelijk van binnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw reactie bij het eerste antwoord:

"Meer hoe je beter in de groep kan liggen,"

Dat zet mij toch wel anders aan het denken dat de anderen.
Het klinkt mij meer als onzeker:
Wat moet ik doen om beter bij de groep te passen??

Daar is op zich niets mis mee en dat is ook heel normaal op jouw leeftijd.
Dat je geen opmerkingen wil maken waarmee je anderen kan kwetsen is ook prima.

Maar op een gegeven moment zul je toch moeten leren voor jezelf op te komen.
Ook al ligt dat niet zo best in de groep.
Ook al zou je iemand anders daarmee kwetsen.

Je moet er namelijk wel achter komen WIE je zelf bent en WAT je zelf belangrijk vind.
En je niet laten meeslepen door de meerderheid,
de groep, de rest, de anderen.
Een stevige dosis zelfvertrouwen heb je in dit leven wel nodig.

Iemand die zichzelf altijd helemaal geweldig vindt,
die draaft misschien door naar de andere kant.
Maar als die het meent, dan staat die wel stevig
in zijn/ haar schoenen.

Let daar ook eens op.

Anderen zijn daar ook mee bezig.
Maar geloof me, naarmate je ouder wordt kan het je steeds minder schelen wat "de anderen" van je vinden :-)