niet kunnen douchen tjdens menstrautie?

Altijd heb ik erge buikpijn bij me menstruatie en k werd net wakker en ging ff douche en twerd helemaal duizelig k moest renne naar me bed andrs zou ik tegen de vlakte gaan en ik ril nu nog, ik heb dit nooit alleen tijdens mijn menstruatie wat kan dit zijn? Het is vreselijk

Toegevoegd na 37 seconden:
Ik voel me ook helemal sla p worden enzovoort

Toegevoegd na 2 minuten:
Soruy voor de spelfputen maar ik ril heel erg nu

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dat noem je een vasovagale collaps,door de pijn en warmte word je dan onwel.Dat voelt heel akelig en is erg vervelend maar op zich een normale reaktie van je lichaam.
Voor de buikpijn zou je Aleve Feminax kunnen gebruiken,verder is het beter als iemand je begeleid en ondersteunt tijdens het douchen en naar het toilet gaan.Je kunt ook beter niet al te warm douchen.
Verder kun je met aanhoudende (menstruatie) klachten het best even langs je Huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik heb daar ook last van,
Steeds tijdens mijn menstuatie ging ik tegen de vlakte en ja.. Ik was te laat met op mijn bed vallen.. Ik ging tegen de grond of tafel ofzo.

Maar nu over het probleem.
Ik ben naar de dokter geweest en kreeg een bloedonderzoek. Daaruit kwam naar boven: ijzertekort.
Ik viel dan tijdens mijn menstruatie flauw omdat ik dan heel, heel veel bloed verloor en dan werd ik zo slap (en trillingen enz) dat ik viel.
Conclusie: misschien ook handig om even naar de dokter te gaan?
ik krijg nu pillen en dat werkt prima!
Ik val niet meer flauw.

Groetjes en succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eerst ontbijten, even wakker worden, en daarna pas douchen.
Vooral niet rennen als je duizelig wordt, maar ga meteen zitten met je hoofd tuusen je knieën.

Toegevoegd na 6 minuten:
en als je in de douche duizelig wordt: ook gaan zitten (in de douche) en hoofd tussen de knieen. anders kun je heel ongelukkig gerecht komen. vallen in de badkamer doet zeer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer idd eerst te eten en dan bv een broodje met een dikke laag appelstroop en thee met veeeeeeel suiker.
En maandag naar je ha gaan voor ijzertabletjes.
Probeer anders wat later op de dag te douchen en ga op de grond zitten...wel voorzichtig opstaan natuurlijk.

sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft niet speciaal met douchen te maken denk ik. Je bent gewoon echt niet lekker van de menstruatie. Had ik vroeger ook. T bewegen en zo gaat niet lekker omdat je 'ziek' bent. Ik moest van m'n moeder altijd gewoon naar school, maar kon meestal meteen rechtsomkeert maken, zo slecht voelde ik me. Zat dan ook rillend op de wc bijvoorbeeld.
Als t zo slecht is: gewoon rustig aan doen, neem een ibuprofen of andere pijnstiller en tja, dan is t een kwestie van tijd. T gaat weer over... Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien kan je ook wat rustiger opstaan dus eerst gaan zitten en dan na een tijdje rustig gaan staan.

veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in ieder geval ontbijten ;) en net als hieronder misschien even naar de dokter gaan

Toegevoegd na 27 seconden:
o, ik bedoel boven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou me laten nakijken op endometriose om te kijken of je daar misschien last van hebt. Daardoor kan je ook bloedarmoede krijgen waardoor je dus sneller flauw valt ofwel tegen de vlakte gaat. Je verliest dan misschien bloed in je buik wat je niet ziet maar toch een tekort kan ontstaan. Veel pijn tijdens je menstruatie betekend vaak dat je endometriose kans verhoogd is.