Ja, dat bestaat. Haarpijn is in feite spierpijn. Aan elk haartje zit een spiertje dat wanneer het te lang belast wordt gaat opspelen. Soms ontstaat haarpijn doordat het haar te lang in een onnatuurlijke richting is geduwd, bijvoorbeeld door een staart die hoog op het hoofd is vastgezet. Dan duurt de haarpijn meestal niet zo lang. Het kan ook gepaard gaan met spanningshoofdpijn. Als je last hebt van haarpijn in combinatie met hoofdpijn, dan komt dit vaak doordat je gespannen en nerveus bent. Hierdoor worden onbewust ook de haarspiertjes aangespannen. Wanneer je je haren dan aanraakt, lijkt het net alsof je probeert de haren tegen de vleug in te strijken.
Amadea
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
En als het haar zeer doet met borstelen, is dat ook haarpijn?
Amadea
12 jaar geleden
Dan zal je vermoedelijk je hoofdhuid iets te hardhandig raken. Maar het zou best ook wel te maken kunnen hebben met de spiertjes die aan de haarzakjes verbonden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath: ik denk dat dat vooral gebeurt als je hoofdhuid geprikkeld is, door bijvoorbeeld een strakke staart of doordat je haar anderszins klem heeft gezeten en zo de huid gevoelig heeft gemaakt. Dan kan borstelen erg pijnlijk zijn.
Kimath
12 jaar geleden
Nee, het is zelfs 's ochtends vroeg, als ik net uit bed kom en mijn haar wil borstelen.
Er zitten dan een paar kleine klitten in, maar het doet gigantisch zeer als ik die er uit probeer te halen.
Tijdje terug wilde mijn moeder eens krullen inzetten voor een feestje met zo'n Carmen set. Ik heb bijna jankend op de stoel gezeten van de pijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg op mijn vraag.

Andere antwoorden (2)

Ja, en zijn pijn is ook echt... ;)

Flauw, ok.

Als ik een petje op heb gehad heb ik pijn aan de wortels van mijn haar ja, bedoel je dat?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het bestaat zeker, ik heb er vaak last van. Als ik mijn haar een dag in een staart heb gehad, doet mijn hele hoofdhuid zeer in de regio waar het elastiekje heeft gezeten.

Haar borstelen en stylen doet ook zeer, de gehele hoofdhuid is constant gevoelig. Maar dit is niet bij iedereen met haarpijn volgens mij.