Ik heb doorgezakte voeten! Heeft misschien hier ervaring mee! Zie beschrijving!

Er is geconstateerd dat ik doorgezakte voeten heb! Ik heb egt super pijn! En kan gwn niet lopen! Ik krijg wel steunzolen over een week! Ben 12

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (5)

Uhmmm, ik geloof dat je pijn hebt...alleen waarom zou dit van je doorgezakte voeten komen?? Er zijn hele volksstammen die met doorgezakte voeten lopen en nergens last van hebben. Bij mij in de familie lopen er ook velen.

Ik heb vaak het idee dat doorgezakte voeten hier in het westen als een 'kwaal' wordt gezien. Mijn neefje bijv. loopt bij de orthopeed vanwege doorgezakte voeten (vader had hier een 'probleem' mee). De Marokaanse schooldokter keek naar zijn voetjes en zei: zien er prima uit!

Fijn weekend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoera voor de doorgezakte voeten, zo horen die dingen te zijn! Tip: zo veel mogelijk op blote poten lopen, dan blijven de spieren in je voeten goed getraind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jup, nog één met platvoeten hier! Het enige waar ik last van had (vooral vroeger) was dat ze me drie blokken verderop al hoorden als ik kwam aangerend! :p De pijn moet weg, dat hoort natuurlijk niet. Heb ik nooit gehad trouwens.
Mijn zoon is 13 en heeft ook doorgezakte voeten. Hij heeft dit al heel veel jaar en is eerst begonnen met steunzolen. Op een gegeven moment vond de arts dat deze hem te weinig steun gaven en nu draagt hij al heel lang semi-orthopedisch schoeisel. Dat zijn extra stevige schoenen met steunzolen erin. Hij heeft hier veel baat bij en heeft nooit pijn aan z'n voeten. Eén keer per negen maanden mag hij (in principe) een nieuw paar schoenen uitzoeken en worden zijn voeten ook weer helemaal bekeken eerst.
En je kunt aan die schoenen tegenwoordig helemaal niet meer zien dat het speciale schoenen zijn hoor, ze hebben echt mooie schoenen en heel veel keus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doet veel pijn, doorgezakte voeten. Ook bij lang staan, winkelen of wandelen.

Het zal absoluut helpen als je je inlegzolen krijgt. Die zorgen voor een steun op doorgezakte plekken zodat de voet weer een beetje in de normaalstand komt. Eens per jaar zul je terug moeten zo lang je voeten groeien zodat de podotherapeut de volgende zolen kan maken op je voetlengte en je gewicht. Tot je 17de groeien die voeten nog wel door.
Het is belangrijk dat je voeten de juiste steun krijgen. Je hele lichaam rust erop. Met de juiste steun voorkom je scheeflopen of heupklachten.
Veel jongeren hebben dit hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als kind ben ik op heilgymnastiek geweest voor mijn voeten, dat heeft echt geholpen. Daar moest ik oefeningen doen zoals over een op de grond liggend houten klimrek lopen. En lopen met knikkers tussen de grote tenen geklemd. Gecombineerd met het buiten zoveel mogelijk op houten kleppers wandelen is het na een paar maanden helemaal goed gekomen.
Amadea
12 jaar geleden
Mijn dochter had platvoeten en kreeg op maat gemaakte steunzolen en deze hebben goed geholpen want ze had geen pijn meer en nu heeft ze het niet meer nodig.