Wat doe jij als je voelt dat je verkoudheidsverschijnselen krijgt?

i.v.m. dus de Mexicaanse griep!!!

licht je dan in deze tijd van de Mexicaanse griep de huisarts meteen in, of loop je er gewoon mee rond tot het erger word omdat je niet voor elk wissewasje naar de huisarts wil? volgens mij moet je je toch melden of zo voor de zekerheid??

Toegevoegd na 20 minuten:
ik had toch gehoord dat je je voor de zekerheid moest laten testen, of hoeft dat niet meer?

Toegevoegd na 29 minuten:
o,ja ik behoor tot de risico groep, en krijg ook jaarlijks de griepspuit (vergeten er bij te vermelden...)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Meer slapen, door uren eerder naar bed te gaan.
En zo gezond mogelijk eten. En daarmee hopen te reden wat er te redden valt.
Als het de Mexicaanse griep blijkt te zijn, is er niets meer tegen te doen, dacht ik. Die krijg je of die krijg je niet, als je 'm hebt, is die niet meer te remmen, want het is een virus.

In elk geval NIET naar de dokter toegaan. Want dat is te onaardig naar de andere mensen in de wachtkamer. En niet alleen onaardig, er kunnen daar mensen zijn met zwakke weerstand die je dan onnodig ermee in contact brengt.
Nee, dan kan je beter de dokter is gewoon bellen. De assistente of dokter zal dan doorvragen en alsnog kunnen beslissen of hij/zij wil dat je langskomt of zelf naar je toegaan.

En wat ik verder zou doen als ik verkoudheidsverschijnselen krijg, is zorgen altijd papieren zakdoekjes bij me te hebben.
O ja, en wat vaker m'n handen wassen. Maar dat doe ik al.
En natuurlijk niet meer 3 zoenen geven op verjaardagen.
Heb ik eindelijk een goed excuus! Want ik hou niet van die 3 verplichte zoenen aan vage kennissen en onbekenden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

In deze tijd van alles-tegen-elkaar-openzetten-dan-tocht-het-lekker-door, zou ik niet gelijk het ergste denken.
Ik begin gelijk met 1000mg vit c-bruistabletten, 's morgens en 's avonds (wat je lichaam niet gebruikt, plas je uit), en met die korreltjes met de moeilijke naam (oscillo coccinum)- die helpen écht. En trachitol, als ik m'n keel voel.
Toevallig begin vorige week dit regime toegepast, na 1 1/2 dag alle verschijnselen weer weg....
'k Blijf wél die vit c drinken, nu 1 x per dag, want mijn weerstand is blijkbaar niet optimaal - en wat meer fruit - lekker, als het zo warm is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook gewoon niets gebruiken en goed uitzieken. Dat werkt bij mij altijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tuurlijk kan dat, en als de verkoudheid inderdaad doorgezet had, had ik het ook lekker (nou ja....) over me heen laten komen, maar als het niet hoeft, dan liever niet - is zo lastig in mijn werk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je maar echt beter bent als je weer gaat werken. Afgelopen week ook zo'n collega. Net flink ziek geweest, is ie weer op z'n werk, gaat het meteen weer mis. Dan denk, ziek uit en blijf thuis, je steekt iedereen aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe ik, als het volgende keer wél door zou zetten.....
't was dus deze keer echt niet nodig,ik had dus duidelijk géén infektie, en was dus ook niet besmettend.
Maar goede raad is altijd welkom, Biertje !!
Gewoon wat je anders zou doen met een verkoudheid of griep.
Tot nu toe is deze griep vrijwel ongevaarlijk.
Ieder jaar gaan in Nederland tussen de 1000 en 2000 mensen dood aan gewone griep, daar hoor je toch ook nooit iemand over?
Geen paniek , alleen als de griep gaat muteren, dan kan het gevaarlijker worden, maar dat zal je wel horen in de media.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, en je niks aantrekken van deze zoveelste storm in een glas water.
Voor de meeste mensen is de mexicaanse griep niet erger dan een normaal griepje. Dat begint langzaam zelfs de overheid in te zien. De mexicaanse griep is gewoon een gemuteerde variant van de gewone griep waardoor we er geen natuurlijke weerstand tegen hebben. Als je dus al erg ziek bent kan het gevaarlijk zijn. Maar voor de normale mensen is het een normaal griepje. Iets dus waar je niet voor naar de huisarts hoeft te gaan. Het huidige advies rond de mexicaanse griep is dan ook gewoon uitzieken. De hele media maakt er een extreme hype van misschien terecht want volgens sommige statestieken vallen er meer dan 10x zoveel doden aan de mexicaanse griep dan aan de normale griep. Iets wat je moet te voorkomen. Het is echter alleen gevaarlijk voor mensen die al een zwakke weerstand hebben. Voor de meeste van jullie dus geen reden om je zorgen over te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben laatst heel erg grieperig geweest: had 2 verschijnselen (van de 10) op de lijst van de Mexicaanse griep niet. Daarom ben ik uit voorzorg 7 dagen thuis in quarantaine geweest, verder was er niets aan de hand. Dus ik zou zeker die lijst eens checken wanneer je griep krijgt, en hem gewoon proberen uit te zieken, en extra sterk te letten op hygiëne -> deurknoppen dagelijks schoonmaken, een wc te reserveren als je er meerdere hebt, etc. Bij alleen een verkoudheid hoef je je, volgens mij, nog geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou...bij gewone verkoudheidsverschijnselen doe ik niks hoor. Een verkoudheidje hebben we allemaal wel eens toch?

Ik zou wel in de gaten houden of ik er koorts bij krijg, want dat kan een griepindicatie zijn.
In dat geval: Even de dokter bellen, medicatie ontvangen, me ziekmelden bij de baas, en me vervolgens heerlijk laten verwennen in mijn warme bedje. Zalig.
En of dat dan de Mexicaanse of een andere griep is, zal mij boeien. Ik heb een goede weerstand, ik zal er niet wakker van liggen.
Ik zal net zo goed rekening houden met afstand houden van anderen als bij welke andere griep dan ook.

Enneh...regelmatig handen wassen en je gezicht bedekken bij hoesten en niezen: Dat heb ik als kind al geleerd hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou voor de zekerheid toch mijn huisarts raadplegen, ook omdat ik andere niet zou willen besmetten.
En blijk ik gewoon een verkoudheid te hebben, ben ik in ieder geval gerust gesteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorgen dat ik voldoende goeie boeken bij de hand heb en hopen dat het minimaal 3 weken gaat duren (zonder ernstige risico's natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begon met keelpijn,oorpijn,verkouden me kaken deden erg veel pijn.De volgende dag met hoesten een het gevoel jeuk te hebben in me longen,overal spierpijn en vreselijk moe.De derde dag begon ik koude rillingen en koorts te krijgen voelde me echt ziek.Mijn zus zei dat ik maar eens de huisarts moest bellen ivm de mexicaanse griep omdat ik ook een baby heb van 3 maandjes.Ik belde met de huisarts en de assistente zei dat ik niet naar de praktijk mocht komen en dat de huisarts mij zou bellen.De huisarts belde me en heb me verhaal met verschijnsellen verteld en zijn antwoord was:ik kan niet in je kijken maar als ik het zo aanhoor heb je alle verschijnselen voor de mexicaanse griep.Om het zeker te weten moet er bloed geprikt worden maar je mag niet naar de praktijk komen dus je moet het gewoon thuis uitzieken en het advies was niet naar buiten te gaan.Om me dochtertje hoefde ik me geen zorgen te maken.Dus tja of het zin heeft om met een verkoudheid naar de dokter te gaan ik denk het niet.Medicatie krijg je niet het is gewoon uitzieken.

Groetjes Bianca