Wat kun je het beste doen als je een wrat hebt op je middel vinger?

Ik had gehoord met naald door prikken? suggesties ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Kimath
12 jaar geleden
In elk geval niet met een shotgun, zoals een dronken Amerikaan laatst.

Antwoorden (4)

Langs de dokter gaan of bij het kruidvat stikstof kopen, speciaal om wratten weg te halen. Ga er niet in lopen porren met naalden, dat is niet goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had ook gelezen dat het weg kan gaan als je er niks mee doet of wordt het dan alleen maar erger?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij gaat wel weg, maar dan moet je echt aan een paar maanden/ een jaar denken. Het ligt eraan hoe groot en hardnekkig hij is. Maar sowieso is het altijd handiger (en fijner voor jezelf) als je hem weg laat halen of als je het zelf doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
één millimeter ongeveer nu hij was dikker daarvoor rondt de 2,5 millimeter
Een wrat is een virus en als je daarin gaat prikken kan het zijn dat het gaat verspreiden dus nooit erin zitten prikken of zo. Je kunt het best of bij je huisarts ze weg laten halen met stikstof of je gaat bij apotheek of drogist spul halen om hem aan te stippen. Nooit gaan pulken want voor je het weet heb je er veeeeeel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit wordt een serieus antwoord. vroeger had je al die middeltjes niet en toen werd er gezegd dat je met je eerste ochtend urine(dit is echt waar) er over moest plassen, dan ging de wrat na een paar dagen weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is veel verschil in soorten wratten. Als het zo'n knobbelige wrat is die een beetje los lijkt te zitten gaat die dikwijls vanzelf weg. Als het een gladde wrat is zal dat niet gebeuren en moet je naar de huisarts gaan. Die hebben dikwijls een zogenaamd wrattenspreekuur. Die zal de wrat bevriezen met vloeibaar stikstof. Meestal zijn er meerdere behandelingen nodig.

Als je er zelf iets aan wilt doen kun je allerlei middeltjes kopen bij de drogist. Bijv. tinctuur (noxacorn of iets dergelijks) of tegenwoordig kun je ook vloeibaar stikstof gebruiken dit zit in een spuitbusje.

Nooit zelf gaan pulken want een wrat wordt veroorzaakt door een virus en dit kan zich verspreiden.
Ceeve
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een millimeter dikte ongeveer gaat dat weg?
Ceeve
12 jaar geleden
ja ook wel dikker, als je die tinctuur of stikstof gebruikt vreet dat in je moet het steeds weer opnieuw aanbrengen gedurende een dag of vijf en dan kun je een laagje afpellen