Kan je je baarmoeder laten verwijderen onder de 18 ivm vreselijke menstruatie

Vreselijke pijn, hevige bloedingen enzovoort. De pil is geen optie, kruik, pijnstillers ook niet

Toegevoegd na 1 minuut:
Aleve feminax, ibuprofen etc allemaal geprobeerd. En door school kan ik nou niet tijdens die tijd van de maand mn toetsen en so`s laten verslonzen en onvoldoende halen omdat ik teveel pijn heb om te leren en concentreren

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet zomaar. Net zoals je voor je 45 niet je eileiders kunt laten doorknippen. Soms wil een curretage helpen tegen heftige bloedingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

nee je kan het absoluut niet zomaar eruit laten halen , dat doen ze ook zeker niet omdat je zo jong bent en in de toekomst evt kinderen zou willen krijgen .

Informeer is naar het advies wat bovenstaand persoon aangeeft een courage (geen idee hoe je het schrijft).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet zomaar, zeker niet op zo'n leeftijd. Ga weer eens naar de dokter en laat je doorsturen naar de gynaecoloog, die kan je misschien helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je wel eens een Mirena-spiraaltje overwogen ??

Ik heb die en heb geen menstruatie meer. Dit gebeurt bij drie kwart van de vrouwen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Heel vervelend voor je dat je zo'n last hebt van je menstruatie, maar ik vind je baarmoeder verwijderen wel heel heftig.
Ik denk eigenlijk dat geen enkele arts dit gaat doen.

Misschien kan de Mirena helpen om je menstruatie minder te maken. Bij mij is die totaal gestopt, misschien stopt het bij jou niet, maar maakt het wel minder.
De hormonen in het spiraaltje zetten je hele cyclus op een laag pitje, waardoor je niet of minder menstrueert. De hormonen komen gelijk in je baarmoeder en daardoor werkt het alleen daar.
Misschien is dit een oplossing voor jou?

Ik hoop dat je een oplossing vindt, want als je overweegt je baarmoeder te verwijderen, dan moet je wel heel veel last hebben...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je baarmoeder laten verwijderen op die leeftijd is wel heel drastisch.
Ben je al bij een gynaecoloog geweest? Ben je al eens onderzocht op endometriose, een poliep of een myoompje ?

De aanwezigheid van een poliep of een myoompje (vleesboompje) hebben nogal eens overmatig bloedverlies tot gevolg.
Ook bij een baarmoeder met veel grote myomen kan er sprake zijn van hevig bloedverlies, evenals bij adenomyose en endometriose. Dit zijn afwijkingen waarbij het slijmvlies dat de baarmoederholte bekleedt, ook in de wand van de baarmoeder of buiten de baarmoeder aanwezig is.
Bij endometriose staan vaak pijnlijke menstruaties op de voorgrond.

Laat je goed onderzoeken en informeren bij een gynaecoloog en desnoods bij een tweede.

Lees verder in de bron:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het +je Tanja :)
Nee, dat zal niet gebeuren.
Ik ben destijds aan de pil gegaan omdat ik er echt gek van werd: zeer heftige menstruaties, daarna een weekje rust, dan alweer pijn rond de eisprong, aanzwellende buikpijn, ongesteld, en dan weer weekje rust... En nee, pijnstillers werkten niet, m'n lijf strekken ging niet eens, dus lopen of languit liggen ging niet. Kruik nam de scherpe kantjes wel weg maar de pijn bleef.
De pil was een verlossing voor me, waarom is dat voor jou geen optie? En kan dan bijvoorbeeld de prikpil ook niet? Heb je al met je huisarts overlegd wat goeie opties voor je zijn? Ben je al bij een menstruatiepoli (zitten in veel plaatsen) geweest voor onderzoek en advies? Daar weten ze zo ongeveer alles van menstruatieklachten en wat je er tegen kunt doen.

Nog een raar verhaal uit eigen ervaring... Ik had naast de pijn ook altijd erg last van PMS. Het was weer eens zo ver, en iemand zat - naar mijn gevoel - aan m'n kop te zeuren. Ik ben volledig ontploft, heb minutenlang staan krijsen en schreeuwen dat iedereen me met rust moest laten en zo, ben in bed gedoken - en zowaar, iedereen bleef zorgvuldig uit m'n buurt ;-), maar daarna heb ik jaren geen last meer gehad, niet van de PMS, niet van de pijn. Dus kennelijk speelt er ook een flinke emotionele component mee.
Toen de pijn later terugkwam, ben ik aan de pil gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De pil werkt inderdaad vaak prima.. Ik had al snel een beetje spijt dat ik dat niet eerder gedaan had. Al die pijn en ellende terwijl het eigenlijk heel simpel op te lossen was... Ik ging trouwens door de pil van een niet te verdragen menstruatie naar helemaal geen menstruatie. Zalig!!! Pas veel later kreeg ik een heel klein beetje bloeding in de stopweek waar hooguit een inlegkruisje voor nodig is.
Ik snap je reactie wel maar waarschijnlijk vind je geen Gynaecoloog die je baarmoeder op deze leeftijd gaat verwijderen. Misschien wil je nu nog geen kinderen maar het kan zijn dat je daar over 10 jaar anders over gaat denken. Ik zag dat je Aleve ook al geprobeerd hebt, misschien is het dan toch verstandig om eens een afspraak met je Huisarts te maken, ef zijn wel een aantal medicijnen die het vloeien drastisch kunnen verminderen misschien dat dat een optie is. En de Gyneacoloog heeft ook nog wel een aantal dingen die hij/zij kan proberen.
Heel veel sterkte, hopelijk heb je iets aan al de tips die je hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
praat met de huisarts en eventueel een gynaecoloog, mijn vriendin heeft ook zoiets en kan daardoor dus ook verminderd zwanger raken en heeft enorme last van dr ongesteldheid (en nog erger als ze hormonale voorbehoedsmiddelen gebruikt)

bij mijn vriendin kan zij kunstmatig in de menopauze gebracht worden en/of de pil doorslikken dat ze niet ongesteld word.. lijkt me persoonlijk voor jou ook beter.. wie weet wil je over een paar jaar toch een kleine en dan heb je spijt snapje.

gewoon lekker bij de dokter zeuren, en je goed na laten kijken.. het kan zoveel zijn waardoor je last hebt van je menstruatie, een specialist kan je daarom het beste verder helpen.

Toegevoegd na 1 minuut:
ze heeft endometriose, ik kon niet op het woord komen en mevrouw ligt in bed ;) danku siska