Waarom gebruiken mensen bij het laten van een boer het woord apennootjes?

Ik weet dat de 'boer' de A vormt van het woord a-pennootjes. Maar waarom het woord apennootjes???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wel, mijn vader deed het ook. Heel irritant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na een boer roep ik altijd: "aan tafel!"
Kimath
12 jaar geleden
Dit heb ik nog nooit gehoord. Zelf zeg ik altijd 'pardon' na een boer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik persoonlijk een stuk beschaafder...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er natuurlijk aan met wie je ben. Als je met je strenge schoonfamilie ben en je begaat al de blunder dat je er ééntje laat, is pardon natuurlijk op zijn plaats. Maar ieder mens doet het en zelfs de koningin, iedereen vind het altijd wel grappig als het gebeurt.
Snuffel
12 jaar geleden
haha, het idee: het eerste bezoek bij je schoonouders en dan apenootjes boeren. haha.

Het beste antwoord

Heel simpel: als je per ongeluk een boer laat en je wilt niet dat mensen het horen, maak je er een woord van. Apennootjes rolt er het makkelijkste uit. In elke taal is er zo'n woord, zelfs in het Arabisch heb ik een keer gehoord :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga ik is proberen :p

Andere antwoorden (3)

Dat is aangeleerd, en wordt op een gegeven moment "normaal" gebruik.
Net als het vloeken als je kwaad bent. Waarom zeggen mensen dan g*v*d en bijvoorbeeld geen 'tafelkleed'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zei daarna altijd "renkapel" ... Het is maar net wat je wilt vertellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn broer zei altijd "appelmoes"; dat begint inderdaad ook weer met de "a"...