ik heb van kleinsaf aan steeds aan mijn vingers zitten knabbelen.

werden mijn vingers daar korter door ?
of is de lengte genetisch bepaald en groeit dit steeds opnieuw aan ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De lengtegroei van de botjes van je vingers is, deels, genetisch bepaald. De lengtegroei van je botten vindt plaats vanuit de groeischijven die zich richting de uiteinden van het bot bevinden.
Het is vrijwel onmogelijk om dat het een beetje externe 'geknabbel' aan je vingers te beïnvloeden, tenzij je er daadwerkelijk een hele hap uit hebt genomen maar dat lijkt me sterk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik herinner mij nog van toen ik begon te "vingerknabbelen", er steeds bloed aan te pas kwam.
dit is steeds minder geworden tot het bijna helemaal is gestopt,

Andere antwoorden (1)

Ze zullen er niet kleiner van zijn geworden. Ik neem tenminste aan dat je geen complete happen hebt genomen, Waarschijnlijk heb je hooguit velletjes eraf geknaagd, en dat groeit weer aan.
Wel kan de vorm van je vingers veranderen door "afwijkend mondgedrag" Een vriendin van mij heeft altijd op twee vingers gezogen en de topjes van die vingers staan scheef.
Maar bij jou zal hooguit de huid wat anders van structuur zijn.