Wie kan mij ABN leren spreken. Veel logopediste hebben een accent en ik wil het leren van iemand die het perfect spreekt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bestaat er wel zo iets als perfect ABN? Dat is toch ook maar een interpretatie?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan praat je net zoals de koningin, en of je daar blij mee moet zijn......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
....veel troonredes kijken en meepraten, dus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor jullie reactie. Volgens mij is er niets mis mee om accentloos te spreken. De koningin praat bekakt, dat wil ik ook niet en het is niet accentloos.
In Haarlem praat men accentloos. Dat is wat ik bedoel.
Ik kom uit west friesland en van dat dialect wil ik af. Ik vind het abn gewoon beter klinken.
Nou groetjes Eve
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als de koningin ABN spreekt en jij dat bekakt vind en logopedisten niet goed genoeg zijn omdat ze allemaal accenten hebben is dat misschien een stille hint dat niemand perfect ABN spreekt? ..

Antwoorden (1)

Misschien kan de club in de bijgevoegde link je helpen.
Als ik die link zo lees is ABN niet meer zo strikt als vroeger dus daarmee de kans dat logopedisten zelf ook een beetje een accent hebben groter. In verschillende delen van het land varieert dat vast ook nog. Mensen die op de tv zijn (bijv het nieuws presenteren) spreken (in mijn optiek) wel vrij accentloos, en die worden daar vast in bijgestaan dus het kan wel)
amigo