Heb je wel eens geijld? En wat zag je dan ?

ijlen : Je heb hoge koorts en je ziet waanbeelden , die overweldigend kunnen zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als er mooie antwoorden komen , zal ik mijn eigen ijl - ervaring toevoegen...

Toegevoegd na 1 dag:
Mijn eigen ijl- ervaring is al weer 25 jaar geleden. Ik had hoge koorts en lag in mijn bed. Ineens leek het plafond heel hoog te worden. Ik voelde een misselijkmakende duizeligheid bij het uitdijen van mijn plafond ...
Tegelijkertijd begonnen er mensen in mijn kamer binnen te komen . Er kwamen er steeds meer . Verschillende mensen . Voor mij was dit levensecht en bedreigend.

Ik stond op uit mijn bed en ik liep naar het raam . Er kwamen nog steeds mensen bij in mijn kamer . Ik raakte een beetje in paniek want ik dacht dat ik het raam uit gedrukt zou worden .

Mijn moeder zat in de tuin. Ik riep door het open raam ( waarschijnlijk zat er wel een hor in ) om hulp . Ze hoorde me en ze snelde naar boven.

Zodra mijn moeder mijn kamer binnen was gekomen , waren de mensen weer weg en het plafond was weer normaal.
Dit was 25 jaar geleden , maar nog steeds is dit één van de engste ervaringen die ik onthouden heb..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Meerdere keren bij hoge koorts enorm geijld.
Niet meer de laatste 10 jaar, maar daarvoor een aantal keren.
Ik ijlde bijna altijd dat de dingen in mijn kamer groter en kleiner werden met een bijbehorend zoemend geluid.
Was echt eng. Ik "zag" als het ware de dingen "groeien" en "krimpen". Maar een keer was het anders: het gordijn voor het raam waaide open en ik zag een enorm groot gat,gevuld met allemaal lichtjes die heen en weer gingen als de golven in de zee! Was prachtig!
Mijn dochter kon toen ze klein was ook enorm ijlen als ze ziek was. Zij zag vaak "monsters" en was dan enorm overstuur!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mijn familie heb ik weleens bij erg hoge koorts geijld. Maar ik kan me daar zelf niks van herinneren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok toch bedankt!
Ja zo vaak, ik heb het ook altijd na operaties maar ook bij hoge koorts. Meestal is het eng, en meestal gaat het over groot/klein, hard/zacht...moeilijk uit te leggen maar dood eng! Meestal ga ik ook rondlopen en ga ik angstig mensen waarschuwen voor ... geen idee dus. Soms hoor ik ook stemmen dan. Ik heb mijn zus wel eens wakker gemaakt met 'het einde komt' en weet ik wat, maarja toen had ik ook wel erg hoge koorts. Ik geloof ook dat ik vaak iets van radartjes dan zie, die ook hard/zacht groot/klein snel/langzaam gaan. Ik heb nog nooit leuk geijld.