Hoe lang blijven taarten gekoeld goed te eten? Het gaat om de houdbaarheid van de slagroom.

(dinsdag 21 juni)

- slagroomtaart (cake met veel slagroom er op) afgelopen vrijdag gekocht.
- kwarktaart (500 ml magere kwark, 250 ml magere slagroom), afgelopen zondag gemaakt.

Toegevoegd na 7 minuten:
Voor de duidelijkheid, er is van beide taarten nog overgebleven maar ik twijfel of het nog te consumeren is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.6K

Antwoorden (1)

Over die kwark en de cake hoef je je nauwelijks zorgen te maken, mits die kwark niet al aan de datum was toen je je taart zelf maakte.

Blijft over de slagroom, en dat kun je gewoon proeven. Neem een likje slagroom, smaakt dat prima dan is je taart nog goed. Als het wat ranzig smaakt, dan zijn je taarten een beetje tegen het bederf aan. M.i. kun je ze dan nog best eten (als je dat tenminste nog lekker vindt) ,en zul je er niet ziek van worden, als ze in de koelkast hebben gestaan.

Bij dit soort spullen is het veel makkelijker dan b.v. bij vlees omdat je het gewoon heel goed en snel proeft of het nog goed is, en het ook geen spullen zijn, waar je direct vreselijk ziek van wordt, als het iets te lang is bewaard. Je kunt het overigens ook zien: slagroom die niet echt wit meer is, maar een heel lichtbruin kleurtje heeft, is ook niet echt lekker meer, en kan tegen het bederf aan zitten.