Op het werk wordt ik meerdere malen afgezeken. Er werken 2 jongens van 18, het zijn ook vrienden. Ze vinden het leuk om altijd mij te hebben.

Nu is het probleem dat ik niet barst van het zelfvertrouwen en het mezelf nogal gauw aantrek. Wat kan ik hier tegen doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (5)

Naar je baas stappen als het echt ver gaat. En anders gewoon zeggen tegen de jongens als ze je geen echte kwaad willen doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor jezelf opkomen, je er niets van aantrekken én jezelf niet laten afzeiken!!!

In principe laat jij het toe dat zij zo reageren. Dat bedoel ik niet lullig, maar het heeft met jouw eigen houding en reactie te maken. Als het jou niet zou boeien, zouden zij ermee ophouden. Dus, trek het je niet zo aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leren wat sterker in je schoenen te staan. dan ben je er in de toekomst ook vanaf.
leer je grenzen aan te geven, door bijvoorbeeld je boosheid te uiten. als je dat kan, zal men je in de toekomst niet meer 'pakken'
succes en sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een vertrouwenspersoon bij je op het werk is zou ik daar naartoe gaan.

Anders de jongens er op aanspreken,
en dan met duidelijke taal, laat zien dat je het meent.
Misschien schrikt ze dat wat af, zo niet, dan is het, of zo door blijven gaan, of naar je baas stappen, maar of het dan ophoudt ligt helemaal aan de reactie van jou baas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist OMDAT je 'niet barst van het zelfvertrouwen' moeten ze jou hebben.

Want eigenlijk geef je met deze woorden aan dat je bijzonder onzeker èn vooral bijzonder kwetsbaar bent.

Het 'zwakke' is voor de dommeriken altijd een dankbaar object om juist die het leven zuur te maken.

Wat je eraan doen kunt is het volgende: Probeer innerlijk wat sterker te worden en probeer wat meer zekerheid uit te gaan stralen. Werk ook aan je gevoel voor zelfrespect.

Laat ook met je houding aan hen merken dat je hen als een soort vuilnis beschouwt waaraan je hoegenaamd geen boodschap hebt.

Kijk dus gewoon op HEN neer. Begin er in elk geval mee..niet bang meer te zijn voor die twee..maar lach ze..innerlijk èn eventueel uiterlijk uit..als ze weer beginnen.

Als je nog niet in staat bent zekerheid uit te stralen..speel dat dan desnoods gedurende de eerste tijd.

Jouw grotere zekerheid leidt tot een afname van hun zekerheid. Er zit namelijk altijd een soort evenwicht in jouw zekerheid ten opzichte van de zekerheid van de ander.

Ik denk dat jij, door je eigen zekerheid en zelfrespect te vergroten, de stiekeme pesterijen kunt laten afnemen..en wellicht zelfs helemaal kunt laten verdwijnen.

Ga in geen geval om hulp naar je chef of je baas..want daarmee maak je het alleen maar erger..omdat je aldus je zwakte nog eens extra benadrukt.

De oplossing moet echt van jou..alleen van jou..komen.

Sterkte en succes!

Groet,

Ton