Een sneetje in mijn onderlip, koortslip?

Ik heb al een paar dagen een sneetje in mijn onderlip, het is nooit een blaasje geweest, althans dan niet duidelijk, maar het scheurt elke keer open en blijft dan ook een streepje. Wel doet het pijn en geeft het soms een soort van brandend irritant gevoel. Toch twijfel ik of het misschien een koortslip is, dan moet ik namelijk oppassen met (orale) seks want wil natuurlijk mijn vriend niet besmetten. Kan een koortslip ook een soort van sneetje zijn of moet er altijd sprake zijn van een blaasje?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.6K

Antwoorden (6)

Een sneetje kan het ook zijn. Als ik een koortslip heb, heb ik altijd een sneetje in me mondhoek. Het is branderig en pijnlijk. Wanneer ik eventueel bij het eten mijn mond open doe, heb ik die pijn weer. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een koortslip het je altijd blaasjes die met vocht gevuld zijn. Heb je misschien veel in de zon gezeten (hoewel......), je lippen kunnen ook gewoon droog zijn en daardoor gebarsten. Probeer ze eens goed vet te houden. En een branderig gevoel bij een sneetje kan natuurlijk ook door je eten komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het hebt over het Herpes virus dan weet ik niet of dat jij dat hebt,meestal hebt je dan altijd last van pijnlijke blaasjes.Waarschijnlijk heb jij last van droge lippen,je zou kunnen gaan smeren met lipbalsem.Blijft het pijnlijk kun je even langs je Huisarts gaan voor het stellen van een diagnose.Tot die tijd misschien dan toch maar even geen orale sex,alhoewel je het met zoenen ook over kunt dragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het een kloof is. Je moet alsnog oppassen want je weet het nooit. Anders ga je een keer naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een koortslip hebt dan is de plek meestal groter dan alleen een sneetje. Dat je nu een branderig gevoel hebt dat komt inderdaad omdat je lip kapot is. Het is een wondje en dat is gewoon gevoelig. Geen idee of je uierzalf of purol creme /zalf in huis hebt? Zo ja smeer daar dan een klein beetje van op je lip. Doe dit uit voorzorg niet met je vingers maar gebruik een wattenstaafje. Zelf heb ik ook ooit een keer koortslip gehad en dat was een hele pijnlijke droge vieze plek. T leek van een afstandje net alsof ik pindakaas op mijn mondhoek had zitten. Zo kapot was het. Heel wat anders dus als een sneetje. En ik heb er zalf voor gekregen van de dokter. En die enorme plek zat er eigenlijk binnen een paar uur al,en heeft bijna een week nodig gehad om weer zo goed als weg te gaan.De dokter vertelde me dat een koortslip het resultaat was van een verminderde weerstand en rade me aan meer sinaasappels te eten,om extra vitamine c binnen te krijgen. Dus mocht je sneetje andere vormen aan dreigen te nemen, dan kun je het beste naar de apotheek of etos gaan voor zovirax en even langs de markt voor wat vitamine c bommetjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't beste van al kun je wat vitamine C gaan consumeren, dit haal je uit sinaasappelen en dan zou je deze "gescheurde onder- en / of bovenlip tegen de volgende dag niet meer mogen voelen
beterschap
spreek uit "ervaring"