Is het mogelijk dat mijn borsten nog steeds groeien?

Ik ben verdikkeme 21 jaar oud en was zeer tevreden met mijn cupmaat.

Echter het laatste half jaar groeien mijn borsten echt enorm (en dat doet ook pijn) voordat ik ga menstrueren en ik heb ook een donkerbruin vermoeden dat ze sowieso aan het groeien zijn (en vriendin-lief heeft dat ook, maar die vind dat in tegenstelling tot mij niet vervelend).

Ik ben in groep acht ongesteld geworden en had toen een b-cup en al snel kreeg ik een c-cup en dit is altijd redelijk stabiel gebleven (behalve als ik weer eens aan het lijnen was, of in mijn te-veel-eten-zonder-bewegen fase zat).

Nu voel ik dus aan (ook aan mijn stemming en puistjes ....) dat ik ga menstrueren en zijn mijn borsten deze keer wel erg groot. Letterlijk geen een bh past meer.

Het doet pijn en ik vind het verschrikkelijk lelijk. Voor de rest ben ik wat mijn gewicht betreft nu al een paar maanden stabiel en is het bijna een jaar geleden dat ik voor het laatst de anticonceptie pil heb geslikt (wat ik niet lang vol heb gehouden).

Ook ben ik nu twee maanden prozac-vrij.

(gewoon wat side info...).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Borsten bestaan grotendeels uit vetweefsel en kunnen dus daarom door de jaren heen groeien en krimpen.

Met name rond hormonale veranderingen zullen borsten groter worden. Ik heb jaren een C-cup gehad en na de geboorte van mijn dochter werd dit een D. Nu na 20 jaar heb ik inmiddels een F-cup terwijl ik niet veel dikker ben geworden.

Door hormonale veranderingen verandert bij vrouwen ook de plaatselijke vetophopingen. Jonge meisjes die eerst geen taille en heupen hadden, krijgen die vaak ergens achter in de pubertijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien ben je zwanger? Dan gaan je borsten ook enorm groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben lesbisch en de laatste keer (en eerste keer) dat ik seks heb gehad met een man was in 2009 haha.
Maar het had gekund. (haha)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ctje38, het kan nog gekker, ik krijg wel eens een kind van iemand zonder zwanger te zijn.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit twee eicellen kun je een embryo maken, maar dat moet dan wel in het lab ;p
ctje38: onbevlekt ontvangen heeft daar niets mee te maken, dat slaat op 'vrij van de erfzonde', niet op 'zwanger zonder seks' - zwanger zonder seks bestaat _niet_.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha :')
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zwanger zonder sex bestaat niet? agoss al die kindertjes met de doe het zelf kitjes dan? of de dokters die zo hard hun best doen om vanuit een buisje en spuitje de kinderwens van een vrouw te vervullen. of de eicellen die buiten het lichaam zijn bevrucht en weer teruggezet worden. okay, het vlekt niet, maar bevangen ben je wel in zo'n geval toch? @ImaginaryGirl
na 2009 denk ik ook niet dat het om een zwangerschap gaat, maar weet wel dat borsten erg variabel kunnen zijn. ik krijg soms het gebrek van die toverballen (boven de gordel dus, ik ben een vrouwelijke heks) van me