Wat kan je het best eten voor dat je alcohol gaat drinken zodat je niet misselijk wordt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.6K

Antwoorden (8)

Een stevige maaltijd, maakt niet uit wat, als je maag maar goed gevuld is. Dan kan er minder alcohol in, dus minder kans op misselijkheid.
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft precies wat ik dacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet waar. Alcohol wordt opgenomen in het bloed, niet in de maag. Een deel van de alcohol wordt al in de mond en slokdarm in het bloed opgenomen. Het makkelijkst wordt alcohol in de darmen opgenomen. Door eiwitrijk voedsel te nuttigen blijft de maagportier (de verbinding tussen maag en dunne darm) langer dicht. In theorie komt er dan minder snel alcohol in de darm. Maar alle alcohol komt uiteindelijk in je bloed en via je bloed in de hersenen.
ik hoor heel vaak dat chinees een goede bodem is. Waarom? ik heb geen idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ ,absoluut waar
Op school zeggen ze dat je eerst alcohol moet drinken (niet te veel), daarna even wachten en dan iets vettig zoals een hotdog of kebab. Dan heb je een goede ''bodem gelegd''. Dan zou je veel kunnen drinken eer dat je misselijk wordt. Natuurlijk hangt de misselijkheidsgraad ook van persoon tot persoon af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist geen vettige dingen, dan word je alleen maar misselijker, denk ik
Kaas wordt gezegd dat het goed is voor de alcohol, het beschermt het maag weefsel.

Ook voor na het drinken de volgende dag, om de kater te overwinnen.
Ga voor vette levensmiddelen. er is dan minder alcohol absorptie. Koolhydraatrijke voedingsmiddelen zoals pasta en pizza zijn ook goed.

Maar ook vruchten zoals banaan, appel, watermeloen en papaja kan je ook nemen.
Niet alleen voedsel, maar ook water is essentieel. Dit houd het lichaam goed gehydrateerd.

M.v.g.

Mrboonen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kaas is vet en eiwitrijk. HIerdoor komt voedsel minder snel de slokdarm in en alcohol blijft dan langer in de maag. Uiteindelijk komt het toch in je bloed.
Er is geen enkel ‘trucje’ om het effect van alcohol te beperken. Als alcohol eenmaal is opgenomen in je lichaam, raak je er alleen van af door er tijd over te laten gaan.

Als je eet bij of voor het drinken, doet het lichaam er langer over om alcohol op te nemen in de bloedbaan.
In de maag moet de alcohol dan ‘zijn beurt afwachten’, laten we maar zeggen, en intussen verteert het lichaam al een deel van de voordien opgenomen alcohol.
Iedereen weet dan ook dat de consumptie van alcoholhoudende dranken veel sneller dronken maakt zonder eten dan in combinatie met een kom mosselen.

Belangrijk om te weten: alcohol onttrekt water aan het lichaam en die uitdroging veroorzaakt de fameuze ‘houten kop’.
Water opnemen tussen alcoholische dranken door helpt om de volgende dag een kater (en misselijkheid) te vermijden.

Hoe dan ook, met of zonder eten, de hoeveelheid alcohol die in het lichaam terechtkomt is identiek dezelfde! De opname in het bloed (en de hersenen) gebeurt trager, maar de effecten op langere termijn worden niet afgezwakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt ;) komt het daardoor dat de rest een minnetje heeft gekregen? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het niet weten, ik doe niet aan minnen. Meestal ben ik zelf ook bij de minkrijgers :)
Bedankt voor het +je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'+' zo is het! Ik doe ook nooit aan 'minnen'. En ik krijg ook vaak minnen :) Gisteren was er ook weer een 'minner' bezig. Die was vast chagrijnig op die druilige zondagmiddag dus ik heb de site maar verlaten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, maar daar laat ik mijn pret niet door bederven hoor :) Iedereen mag zijn eigen mening hebben en een min geven. Als ze daar dan gelukkig mee zijn...
Dus Jossy, niet meer gaan lopen in het vervolg :)
Bedankt voor het +je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit een goed antwoord +
En eh........ IK min wel af en toe hor, maar ik MOTIVEER altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, maar iemand die "mint" met een motivatie? Dat is tenminste eerlijk en krijgt een '+' ;) :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Edje, en de andere plussers :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan Siska, jij hebt al meerdere plussen van mij gehad, jij geeft vaak goede antwoorden!
En Jossy, dank je wel :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een voordeel is van het surfen op GV op de Iphone is dat je geen minnetjes of plusjes ziet ;-). En je kunt ook niet minnen maar helaas ook niet plussen..... Maar mooi antwoord! En een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is helemaal correct. Alcohol wordt opgenomen in het bloed, niet in de maag. Een deel van de alcohol wordt al in de mond en slokdarm in het bloed opgenomen. Het makkelijkst wordt alcohol in de darmen opgenomen. Door eiwitrijk voedsel te nuttigen blijft de maagportier (de verbinding tussen maag en dunne darm) langer dicht. In theorie komt er dan minder snel alcohol in de darm. Maar alle alcohol komt uiteindelijk in je bloed en via je bloed in de hersenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best wel jammer eigenlijk dat je niet kunt zien hoe vaak iemand ge- heeft, niet op welke vragen, maar gewoon algemeen.
Ik neem altijd spaghetti als bodem en dan een bruistablet multivitamine. Tijdens het drinken neem ik steeds een glas water zodat je vocht balans goed blijft. Als ik het echt zat wordt nog een glas cola om het af te sluiten (suikers bij bier). 1 tip! Eet nooit na het drinken. want dat is de fout. Ik heb ook altijd honger na een goede borrel. Dan neem ik nog een paar grote glzen water en dat scheelt aanzienlijk met je hoofdpijn de volgende dag. Eten na drinken gaat drijven, dan kom je in een achtbaan en de rest zal ik je besparen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eet genoeg voor en tijdens het drinken, liefst eiwitrijk en vet voedsel. Hierdoor wordt de opname van alcohol vertraagd. Met eten verminder je ook de kans op overgeven, omdat anders de alcohol het slijmvlies van de maag teveel prikkelt. De maag kan dan samentrekken en de alcohol via de snelste weg weer lozen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat misselijk worden is van teveel alcohol, niet van wat je eet.
Maar voor je er aan begint zou ik toch voldoende eten, want dat is nogaltijd beter dan met een lege maag.
santé.....;o)