Waarom krijg je na een wortelbehandeling een noodvulling?

Ik vond het al niet leuk en moet nu over een paar weken weer terug om de noodvulling te laten vervangen.
Waarom wordt er niet gelijk een goeie vulling ingezet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
even een tip in deze vakantie-tijd : ga als-je-blieft níét vliegen met zo'n noodvulling - je weet níét wat je gebeurt, als de druk afneemt naar mate het vliegtuig stijgt....Ik heb dit ervaren op een vlucht naar Mexico, en het waren uren die ik me zo min mogelijk wil herinneren....PIJN !!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dit probleem even bij de tandarts voorgelegd (ik ga namelijk tussendoor nog even op reis) en die zegt dat ik me nergens zorgen om hoef te maken en hij doet deze behandelingen dagelijks...
Ik denk dat jij gewoon pech hebt gehad.

Het beste antwoord

ze maken het weer open om te kijken of de zenuw echt dood is gemaakt anders moeten de het nog een keertje doen. bij mij is het 3x gedaan bij dezelfde kies. steeds weer noodvulling totdat het goed was en toen normale vulling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor dit vooruitzicht... Ik vond deze ene keer al afschuwelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorrryyyyyyy, kan er niks ander van maken voor je. maar kan je je geestelijk voorbereiden ;) sterkte! vind het ook afschuwelijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ondanks het gruwelijke van dit antwoord denk ik dat het wel juist is.

Andere antwoorden (4)

Ik vermoed dat de wond moet "ademen" als je er gelijk een vaste vulling inzet kan de zaak gaan infecteren waardoor er druk op je tand en kaak komt te staan als er een vaste vulling in zou zitten.
Aangezien je zenuw daar is doorgestoken voel je dat misschien niet
maar het risico op kaak onsteking bestaat
over een paar weken is het weefsel rustig en geschikt om permanent af te sluiten.
14 jaar geleden
Omdat er een kans bestaat dat de onsteking niet volledig weg is, een noodvulling halen ze er zo af en een gewone vulling moeten ze echt boren wat ook weer beschadiging aan het gezonde gedeelte geeft. Daarbij heb je waarschijnlijnk door de behandeling ook wat last van zwelling (dat drukkende gevoel) doordat de noodvulling wat flexibel is wordt dat ook wat makkelijker opgevangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uit eigen ervaring kan ik je meedelen dat dit alles te maken heeft met de ontsteking in de wortel. De ontsteking kan er op deze manier uit...

Maar wees blij dat de ontsteking in de wortel (gezeten heeft) zit. Want als de ontsteking direct onder de wortel zit heb je een big fu**ing problem. En dan is trekken bij de kaakchirurg je enige optie. Aangezien een tandarts dat niet kan verdoven, dan wel behandelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan heb je 2 keer geluk gehad bij de kaakchirurg...
Onder de noodvulling wordt een stofje gedaan om de zenuw te doden. Na een bepalde tijd halen ze het dode weefsel eruit, en daarna gaat er pas een echte vulling op.