Zou het kunnen dat mijn nagels en haar sneller groeien in China dan in Nederland?

Ik heb namelijk het gevoel dat het hier sneller gaat of zou het gewoon komen omdat de tijd zo snel gaat? Dat het daarom lijkt alsof het sneller groeit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

ik denk dat dat heel goed mogelijk is maar dat je de oorzaak eerder moet zoeken in de verschillen in voedsel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien ben je in China meer buiten in de zon dan in Nederland.
Haar groeit namelijk sneller als het blootgesteld wordt aan de vitamine D die zich in zonlicht bevindt.
Of je eet meer proteïnerijk voedsel? Dat kan de haargroei ook versnellen.
En je nagels groeien misschien wel sneller omdat je bvb meer zeewier (kelp) in je voeding hebt daar.
Calcium, zwavel en silicium die in kelp voorkomen zijn belangrijke factoren om de nagels gezond en glanzend te houden. Reeds in het oude China dronken ze een drankje op basis van zeewier om hun nagels sterk te maken en sneller te doen groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij zou dat echt kunnen ik heb namelijk gehoord dat het aan het klimaat ligt dus het is denk ik wel mogelijk!