Spastische trekjes linker oog hoe kan dit?wat veroorzaakt dit?

Van die samentrekkingen van spiertjes ofzo misschien herkennen mensen dit..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.3K

Antwoorden (4)

Ik heb dit ook een tijd lang gehad (meer dan een maand) in mijn linkeroog. Het kan komen door te weinig gevarieerd eten (gebrek aan magnesium), stress (te weinig slapen), en te veel achter de pc zitten (werken / gamen).
Het is vervelend maar uiteindelijk houd het op, toen ik er naar vroeg in mijn omgeving zeiden ze wel dat een dokter er niet snel iets aan zal doen, omdat de oorzaken vaak onbekend zijn. Die zal ook gewoon zeggen: meer slapen, gezond eten etc. etc. etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn tics of zenuwtrekjes.
Een tic is een snelle onwillekeurig samentrekking van een spier of spiergroep, waar men geen controle over heeft. Tics komen vaak in het gezicht voor. Het is vaak een spier rond het oog die samentrekt. De onwillekeurige spiersamentrekkingen van het ooglid duren meestal slechts enkele seconden. Het kan een vervelend gevoel zijn. De vraag is natuurlijk of er soms iets mis is met de ogen. In het algemeen is er echter geen reden tot ongerustheid, want een trillend ooglid is vrijwel altijd een onbelangrijke aandoening. Het is een heel gewoon verschijnsel en kan ontstaan door vermoeidheid of optreden onder stress.

Toegevoegd na 8 minuten:
Aanvulling door je reactie:
Als de tics erg hinderlijk en hardnekkig zijn, wordt meestal aangeraden spanning zoveel mogelijk te vermijden, en voldoende nachtrust te nemen. Soms wil het zachtjes masseren van het ooglid helpen. Probeer ook eens wat extra magnesium te nemen.
Als het echt ernstig is en het blijft duren, moet je ermee naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb heb het al de hele dag en dan soms niet en dan weer constant..dus niet even:s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is gewoon een soort hik, vaak zonder enige oorzaak.
Ben je erg oververmoeit en gestrest?? Dan kan het zijn dat je spieren rare zenuwtrekjes maken aangezien er te weinig bloed bij de hersenen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle hier boven gegeven antwoorden kunnen juist zijn, als aanvulling nog deze. Het kan ook zijn dat je een te laag B12 gehalte in je bloed hebt, in alle gevallen geld dat als je aanhoudende klachten hebt, het altijd verstandig is om bij je Huisarts langs te gaan!!!