Voel ik me zo slecht door de medicatie?

gisterenavond voelde ik me al niet lekker , misselijk en buikpijn. 's Avonds neem ik altijd 1 zolpidem om te slapen, maar ik kon maar niet slapen dus nam ik nog een oxazepam 10 mg. Toen kon ik nog niet slapen, dus nam ik nog een halve zolpidem.
Dus in totaal 1,5 zolpidem en 1 oxazepam.
Vroeger nam ik op voorschrift altijd al 1,5 zolpidem dus op zich moet het wel oke zijn..
Maar vandaag voel ik me echt totaal niet goed. Vanmiddag had ik het idee dat ik ieder moment kon neervallen. Zo slap als een vaatdoek, geen energie, niks kunnen onthouden.
toen heb ik nog 2 uur geslapen maar nu voel ik me nog niet echt goed. Heel erg moe, slap en misselijk.
Weet iemand of dit echt van deze medicatie kan komen van vannacht , en wat je er tegen kan doen?? ik denk er over om vannacht maar een half zolpidemmetje te nemen ipv 1.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn een aantal goede en heldere antwoorden gegeven op je vraag. Ik wil als reactie geven, heb je eens over de mogelijkheid gedacht om te stoppen met het innemen van slaapmiddelen? Er zit een verslaving- en gewenningaspect aan vast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik wil er echt heel graag mee stoppen, en dat is nu ook wat ik besef.
Ik slik zolpidem al zo'n 3 jaar dag in dag uit, en dat kan sowieso nooit goed zijn.
Het is alleen zo moeilijk om ermee te stoppen...
Maar hoe dan ook, ik wil er echt mee gaan afbouwen, want dit is niet leuk meer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan me voorstellen dat het moeilijk is.
Als ik je een tip mag geven (heb er zelf baat bij).
Er zijn brainwave cd's die je helpen in slaap vallen. Google eens op brain sync van Kelly Howell. Slaapse :-x

Antwoorden (4)

Ik denk eerder aan de bijwerkingen van de oxazepam dan aan dat halve extra-tje zolpidem.

Behalve het gewenste effect kan oxazepam bijwerkingen geven, ook de volgende dag.
De belangrijkste bijwerkingen zijn sufheid, vermoeidheid, slaperigheid, verminderde coördinatie, spierzwakte, trager denken, afname gevoelens, maagdarmstoornissen, hoofdpijn, duizeligheid, zweten, hartkloppingen, droge ogen, huiduitslag, jeuk en afhankelijkheid.

Toegevoegd na 19 minuten:
Andere GVers antwoordden al dat deze combinatie niet samen gaat.
De mogelijkheid dat deze medicijncombinatie niet gaat bestaat. Maar het gebruik van deze twee samen gebeurt toch zeker wel veel. Het kan dus zijn dat je daardoor vandaag last hebt gekregen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, misschien komt het inderdaad ook wel door de oxazepam..maar ik vind het zo raar, want ik heb dit nooit eerder gehad..Wel eens wat moe enz, maar niet zo erg als nu. Ik neem aan dat het wel samen kan, anders had mijn arts het niet allebei voorgeschreven?
k hoop dat het morgen iig over is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet eerder deze twee zo kort achter elkaar ingenomen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat natuurlijk ook een goede mogelijkheid is is dat je een griepje te pakken hebt. Je zegt dat je je gisterenavond al niet zo lekker voelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk dat het een combinatie is ja..
Ik heb volgens mij niet eerder zo snel achter elkaar in genomen nee..
Soms slaat de medicatie niet aan en past het niet bij jou.

Heb je wel goed gecheckt of deze medicatie samen gaat?

Toegevoegd na 7 minuten:
Deze medicatie gaat niet samen.

De verantwoording ligt bij je huisarts. Terug gaan en overleggen.

Toegevoegd na 12 minuten:
Gebruik met andere geneesmiddelen
Zolpidem kan de werking van andere geneesmiddelen beïnvloeden. Omgekeerd kunnen andere geneesmiddelen de werking van zolpidem verstoren. U kunt zich extra slaperig voelen als zolpidem in combinatie met een van de onderstaande geneesmiddelen wordt gebruikt:
• geneesmiddelen voor de behandeling van psychische aandoeningen (antipsychotica, zoals chloorpromazine of clozapine; antidepressiva, zoals amitriptyline en clomipramide).
• overige slaaptabletten, bijvoorbeeld nitrazepam en temazepam.
ZOLPIDEMTARTRAAT APOTEX 5/10 mg Module 1.3.1.3
RVG 100813 / 100814 PIL
Version 2009_08 Page 3 of 7
• geneesmiddelen voor de behandeling van angststoornissen (kalmerende middelen, anxiolytica, spierverslappers), bijvoorbeeld diazepam en oxazepam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolpidem heeft een wisselwerking met:
– geneesmiddelen om geestelijke stoornissen te behandelen (neuroleptica,
antidepressiva, antipsychotica, b.v. chorpromazine of clozapine,
antidepressiva, bv. amitriptyline, clomipramine).
– andere slaapmiddelen b.v. nitrazepam, temazepam.
– geneesmiddelen tegen angststoornissen (kalmerende middelen,
(anxiolytica/ sedativa, spierverslappers), b.v. diazepam en oxazepam.
– sterke werkende pijnstillersnde middelen (narcotische analgetica), b.v.
codeïne, morfine. Een overdreven geluksgevoel (euforie) kan optreden
en een verhoogde geestelijke afhankelijkheid tot gevolg hebben.......

U dient binnen 2 weken terug te komen als Zolpidem geen resultaat biedt.

Lees de gehele bijsluiter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is weer iemand zo irritant aan het minnen.
Van mij krijg je een + hoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heeft een min gekregen.
Lekker belangrijk voor die persoon.
Bedankt Danielle1975
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen doet gewoon zijn best om een waardevol antwoord voor de vragensteller te geven. Dat minnen dat is toch zo irritant!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik min niet kravmaga. Mocht ik het doen dan leg ik in ieder geval uit waarom ik de min gegeven zou hebben.
Slaapmiddelen moet je niet vaker dan af en toe en niet langer dan 14 dagen achter elkaar gebruiken. Anders doen ze niets meer dan alleen maar bijwerkingen en verslaving veroorzaken. Dat geldt net zo goed voor kalmeringsmiddelen als oxazepam.

Het vervelende is dat de klachten waarvoor je ze oorspronkelijk bent gaan gebruiken wel vrij heftig kunnen terugkomen als je met dergelijke middelen stopt. Wil je ervan af dan moet je het spul geleidelijk afbouwen en die verschijnselen een paar dagen doorstaan.

Hou er rekening mee dat je klachten een andere oorzaak kunnen hebben. Het vervelende van psychofarmaca is dat ze klachten van andere aard kunnen maskeren maar ook versterken.

Probeer tenslotte de oorzaak van je klachten op te sporen en aan te pakken, in plaats van symptomen te bestrijden. Je zal de eerste niet zijn die zich belabberd voelt door intolerantie voor voedingsmiddelen, een beginnende diabetes of een allergie voor chemicaliën in voeding, cosmetica of bouwmaterialen van huis etc.