Is er een verband tussen snelheid van het praten en intelligentie?

Bijv. als mensen langzaam praten, houdt dit minder intelligentie in?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (8)

Ik heb hier geen wetenschappelijk onderbouwd antwoord voor, maar ik denk dat er verschillende vormen van intelligentie zijn en dat "intelligentie" dus van zichzelf al een vaag begrip is.

Ik zou in algemene zin zeggen van niet, omdat er ook andere dingen zijn dan hoe slim je bent die invloed hebben op de snelheid van het praten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen van niet sinds iedereen zijn eigen stijl heeft van praten. Ik ken zowel slimme mensen die snel als langzaam praten
12 jaar geleden
Slimme mensen passen hun spreektempo aan het publiek aan. Dus als iemand langzaam tegen jou spreekt....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Whoehahaha! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ top!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
najaaaaa steken onder water kan leuk zijn haha geweldig antwoord...!! +je voor jou!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihi
Nee, dat is volgens mij nog nooit aangetoond en het is ook niet iets dat gescoord wordt bij tests. Er wordt wel gekeken naar de woordenschat en het begrijpen van woorden en hun context. Kan me wel voorstellen dat men denkt dat iemand die erg langzaam praat niet zo snugger is, maar je zou ook niet denken dat Stephen Hawking bijzonder intelligent is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn mensen die langzaam praten en niet erg spraakzaam zijn en toch dingen zeggen die hout snijden en er zijn mensen die snel en veel praten maar waar je niets aan hebt.
En alle mogelijke variaties ertussen natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, daar is absoluut geen verband tussen.

Vele domme mensen ratelen er op los, vele intelligente mensen ook.
Vele domme mensen spreken langzaam, vele intelligente mensen ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zeg.... Erben Wennemars.

Praat zo snel als hij schaatst, maar blinkt niet uit in intelligentie.

Eigenlijk is er alleen een verband tussen snelheid van denken en intelligentie. Hoe intelligenter je bent hoe sneller je problemen weet te analyseren en op te lossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, daar geloof ik helemaal niks van.