Waarom is volgorde bij fitness belangrijk?

mijn broer + sportschool eigenaar zegt dat ik van die machine nummer 2 tot nummer 11 moet gaan... dus van 2, 3, 4 enzo... maar waarom is dat zo belangrijk? ik ga gewoon naar een machine die vrij is... in plaats alles in een volgorde doen...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Cryofiel
12 jaar geleden
Waarom sla je machine 1 over?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die is er niet meer ;(

Het beste antwoord

Als jij net even flink je schouders hebt gedaan, en je gaat dan ineens op de legg-press zitten, ga je ineens een andere groep trainen. Blessuregevoelig. Je broer en de eigenaar van de sportschool, kunnen je ook vertellen, waarom dit belangrijk kan zijn.

Je kunt ook op het bodybuildingforum kijken, hier worden dit soort vragen ook beantwoord. Als je echt goed wilt trainen, train je op bepaalde dagen, bepaalde spiergroepen. Als ik bijvoorbeeld benen train, kan ik niks anders meer, dan ben ik leeg en heeft het ook totaal geen zin.

Je traint, rug/schouders of armen/borst, of benen...die groepen verdeel je over je training. Je kunt blessures voorkomen, en je veel meer richten op die specifieke training. Als je alles doorelkaar gaat doen kan je lichaam het niet bijbenen. Zelfs op dagen, dat ik "alle" spiergroepen train, hou je nog een bepaalde volgorde aan.

Succes, en laat je goed informeren door je broer en de sportschooleigenaar. Zij zouden je het prima uit moeten kunnen leggen.

Als je ervaringen van anderen (amateurs en pro's) wilt horen of advies, kan je het beste hier kijken http://www.dutchbodybuilding.com/

Je zou ook iemand kunnen vragen een trainingsschema voor je te maken.
In de Muscle en Fitness staan ook de meest bruikbare tips en schema's, én dieten voor de liefhebbers.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Volgens mij omdat dan bepaalde spieren al wat warm zijn omdat die bij een eerdere oefening meegetraind worden en je dan blessures kan voorkomen.
Maar ik ga ook nooit op een machine staan wachten, vind dat ik dan zowiezo teveel afkoel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige zeggen dat het beter is om je aan een vaste volgorde te houden, anderen weer niet. Ik doe het zelf wel, ik heb namelijk een persoonlijke schema en daar hou ik me in die volgorde aan, het is niet voor niets zo dat het in die volgorde staat. Wel weet ik dat als je bijvoorbeeld 10 verschillende oefeningen moet doen en er zijn er twee voor bijvoorbeeld de borstspieren, dat je die na elkaar moet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, de laatste zin heeft me nou juist heel veel geholpen =)
Je traint je spieren per groep waarbij je altijd de grootste spieren als eerst traint omdat daar het meest bloed doorheen gaat. Die doorbloeding werkt het best als je daarna de kleinere spiergroepen traint ipv andersom. Maar je broer heeft een eigen sportschool en je traint bij hem. Waarom heb je het hem niet gevraagd :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee lol, mijn broer én de eigenaar zeggen het xD