Grappige vraag; ik zag dit een paar dagen geleden al staan, en hoopte dat er een antwoord zou komen. Ik wil het zelf ook wel eens weten.

Niemand weet het blijkbaar, en dat zou wel kunnen kloppen want op internet is er ook niets over te vinden.
Maar natuurlijk kunnen we er wel iets over zeggen, en een beetje gokken.

Als je in de winter, als het flink koud is, buiten loopt, dan voel je vaak je warme adem "terugslaan" in je gezicht.
(als je stilstaat treedt dat effect niet op)
Daaruit zou je de conclusie kunnen trekken, dat de snelheid van je adem in ieder geval lager is dan je loopsnelheid. Hoe snel iemand loopt weet ik eigenlijk niet. Ik gok 5 km per uur, en dan zou je ademsnelheid lager dan 5 km per uur zijn. B.v. de helft: 2 km per uur, maar ik denk dat als je heel rustig ademt, de snelheid nog lager is

Als je geinteresseerd bent in de snelheid van het uitademen, zul je vast ook willen weten hoe snel de lucht zich verplaatst, als we niesen. Nou, dat is wel bekend, en geloof het of niet, maar dat is al gauw 165 km/ uur.
Hieronder de link dan kun je het zelf eens nalezen.