hoe voorkom ik dat ik negatief over mezelf ga denken na relatiebreuk

Ik heb de neiging nadat t uit is met een man mezelf voortdurend onderuit te halen. dat t aan mij ligt dat ik niet aantrekkelijk ben niets waard enz. als ik t niet uit wilde dan bedoel ik. heb dan telkens gevoel dat ik gefaald heb en blijf verdrietig alsof ik t als een totale afwijzing zie of zo. is er een manier om dit te veranderen?want daardoor blijf ik er zo lang in hangen en kom ik er telkens onzekerder uit

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ga voor jezelf na waarom de breuk is ontstaan. Schrijf alle voor en nadelen over jullie relatie naast elkaar op. Als het rijtje nadelen langer is dan de voordelen dan kun je ook beter begrijpen waarom het zo is verlopen. Soms lukt het gewoon niet om een relatie in stand te houden en dat hoef je dan niet persee op jezelf te betrekken. Voor een goede relatie zijn 2 mensen die elkaar gelukkig maken nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zelfbeeld en zelfvertrouwen heeft een flinke deuk opgelopen. Je zult het dus weer moeten opvijzelen!
Ga dus (weer) eens tijd aan jezelf besteden. Ga lekker naar de kapper, neem een nieuwe look, laat je adviseren over je uiterlijk, gooi er dus eens een afspraak met de schoonheidsspecialiste/ visagiste tegenaan. Ga lekker shoppen en koop een nieuwe outfit. Echt, als je je mooi voelt, groeit je zelfvertrouwen weer. Je gaat automatisch een andere lichaamshouding aannemen en je zult dit ook merken aan de omgeving. Het doet zo goed, als men de verandering in jou ziet en je van alle kanten complimentjes hoort!
amc
12 jaar geleden
elke dag opnoemen waar je blij mee bent
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mij opvalt aan jouw vraag, is het gebruik van de woorden voortdurend en telkens.
Betekent dat, dat het vaak voorkomt, omdat je misschien te hoge eisen aan je partner en zelfs misschien ook aan je zelf stelt?
Wat niet duidelijk is,wie van jullie beiden de relatie verbreekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat idd:Als ik het niet uit wilde, maar niet als ik het uitmaakte.