Hoe kom je zo snel mogelijk van een blauwe plek af, die veroorzaakt is door een val. Ik heb al arniflor geprobeerd, maar is er meer?

Kan niet normaal een t-shirt aan nu, maar ga wel snel al op vakantie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Gebruik warmte op de blauwe plek
De dag nadat je ijs op de bloeduitstorting hebt gelegd, kun je er een warmtepack op doen. Dit zorgt ervoor dat de bloedvaten uitzetten, waardoor de bloedcirculatie op de plek wordt verhoogd. Dit bevordert het genezingsproces.

Gebruik Arnica zalf
Arnica zalf is een zalf die perfect is voor het snel laten genezen van blauwe plekken.

Gebruik vitamine C
Vitamine C kan het genezingsproces versnellen.

Verhoog de inname van vocht
Meer drinken is altijd goed voor een betere genezing van wonden, zorg ervoor veel te drinken. Met name water, thee en vruchtensappen zijn goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ter info voor de vraagsteller: arnica zalf is hetzelfde als arniflor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was inderdaad zo.. ik heb een pittenzak verwarmd, en dat op de plek gelegd. Het was vrij snel over. Bedankt voor de tip!

Andere antwoorden (3)

Een blauwe plek heeft echt tijd nodig om weg te trekken, je hebt daar geen invloed op. Misschien kun je hem camoufleren met een camouflage stift/crème.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn wat adertjes gekneusd, hierdoor is er bloed vrijgekomen , dat is wat je ziet.

Je lichaam gaat dit helemaal zelf repareren, wat al bijzonder is eigenlijk.
Je kan wel wat dingen doen om je lichaam te helpen, maar ja het kost toch wel wat tijd om alles weer terug in de oude staat te brengen.

Het kan, afhankelijk van de plek een paar dagen tot een aantal weken duren voor de blauwe plek helmaal verdwenen is.

Het beste is dus geduld hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee
Om snel van blauwe plekken af te komen kun je bij de apotheek een tube Hirudoid kopen en dat er op smeren,mits je geen bloedverdunners slikt want dan mag je dit niet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hurodiod had ik ook meteen in gedachten. Ik gebruik het zelf al jaren bij blauwe plekken. Maar ik denk dat die zalf in Nederland enkel op voorschrift verkrijgbaar is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+je vergeten :)
Want het is natuurlijk wel een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel voor je plusje Siska. Een paar jaar geleden was dit nog gewoon te koop bij de apotheek,maar of dit nog zo is weet ik niet.