als alcoholische drank hebt gedronken en daarna veel water drinkt en dan gaat springen mengt het normale water zich dan zodat je geen kater krijgt?

Toegevoegd na 58 seconden:
*mengt het alcoholische drank en het non alcoholische drank* zich dan zodat je geen kater krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Nee hoor!

De alcoholische drank zal niet vermengt worden met het gedronken water!
Het drinken van veel water zorgt er wel voor dat je weer voldoende vocht krijgt!
De alcohol onttrekt namelijk vocht uit je lichaam, bv je hersenen(hoofdpijn) waardoor je een kater krijgt, maar door veel water te drinken reguleer je je vocht gehalte in het lichaam!
Wel zal je lever het er niet makelijker door krijgen, want die moet alle alcohol afbreken.

Het drinken van veel water na een avond stevig borrelen, kan voor veel verlichting zorgen.
Het helpt zowiezo om je lichaam wat sneller fit te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op het moment, dat je water gaat drinken, bevindt de alcohol zich al grotendeels in je bloed, zodat er weinig te mixen overblijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, alcohol wordt zeer snel in de bloedsomloop opgenomen. +
Of je veel of weinig water drinkt; nagenoeg alle alcohol moet door de lever worden afgebroken en wel 1,5 uur per standaardglas. Sneller lukt met geen enkele truc. Als je meer drinkt blijft die 'extra' alcohol in je bloedbaan circuleren waar het de aanmaak van het antidiuretisch hormoon (ADH) remt, waardoor de nieren meer water uitscheiden. Daardoor ontstaat die kater. Met water drinken voorkom je dat je lichaam extra uitdroogt maar de kater voorkom je er maar ten dele mee.

Met inachtneming van bovenstaande kun je op je vingers uitrekenen dat veel automobilisten 's morgens met een veel te hoog promillage achter het stuur zitten en dus strafbaar zijn.