Ik heb net een brief gekregen als ik binnen vijf dagen niet betaal word ik gedagvaard, wat houdt dat in?

Het gaat om een bedrag van 1189 euro van incasso unie ter name van vgz.

Hoeveel kosten komen er bij die dagvaarding te kijken en wat houdt het precies in. Ik kan het echt niet betalen. Heb een inkomen van 600 euro, en andere schulden en heb maandelijks maar 100 euro over.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
dan zit je aardig in de problemen. 600 is trouwens onder bijstandsniveau. Heb je al aanvulling aangevraagd?
En hulp als je die wilt tenminste, om een manier te vinden je schulden zo snel mogelijk op te lossen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik ga ook binnenkort naar de bewindvoering ekheb in juli een intake gesprek. ik werk op een sociale werkplaats en verdien 660 euro per maand en daarboven 70 euro zorgtoeslag. Ik ben onder de 27 en dan heb je geen recht op een uitkering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer idd dat je het zo ver hebt laten komen. Als je, welke rekening dan ook, niet kan betalen is het weggooien of wegleggen van de rekening geen oplossing. Neem contact en tref een betaal regeling, want zo kom je er nooit uit. Voor deze rekening is het te laat, je kan het incasso bureau wel bellen voor een betalingsregeling, maar of ze dat nu nog doen, betwijfel ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze doen het id niet heb ze gebeld, het is betalen of de dagvaarding. Ik had een regelingvan 165 euro per maand maar kon die een maand niet betalen en daardoor is het gekomen. Ik weet het is mijn eigen schuld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja las het later in één van je reacties, vervelende situatie.
Kan je misschien van iemand het bedrag lenen om de dagvaarding te voorkomen. Probeer in ieder geval, een hoger inkomen te krijgen, want op deze manier kom je constant in de problemen.
Snap dat dat niet makkelijk is, maar je hebt weinig keus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt ook wel een erg laag inkomen zeg! en je werkt er ook nog voor. Ik vind dit het gewoon weg schandalig! Geen wonder dat je schulden hebt.
@nelly heb je nog goede tips om een hoger inkomen te krijgen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien de vragensteller in de sociale werkvoorziening werkt, is het moeilijk inschatten wat de mogelijkheden zijn.

Het beste antwoord

Nou..er komt wel heel wat meer bij dan €80 hoor..

Het uitbrengen van de dagvaarding ligt rond de €90. Mocht de vordering van VGZ worden toegewezen dan wordt je ook veroordeeld in de proceskosten ! Denk aan griffiegelden, salaris gemachtigde en nakosten.
Ik werk zelf bij een deurwaarder en ik overdrijf niet als de vordering zomaar €500-€600 hoger uitkomt.

Mijn advies aan jou: bel het deurwaarderskantoor en probeer een betalingsregeling te treffen. En dan wel eentje die je echt kan nakomen en niet een te hoog bedrag afspreken om nu maar van de ellende af te zijn (en vervolgens niet betaalt).

Succes !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja ik zou maar snel naar de schuldhulpverlening gaan wat de kosten zullen minimaal €80 zijn en er volgt beslaglegging als je niet betaald.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan niet naar de schuldhulpverlening die hebben me dooverstuurd naar bewindvoering en ik sta op de wachtlijst en heb in juli een intake. Dat gaat me nu dus niet helpen. En 80 euro maar ik heb gehoord dat het om honderden tot duizend euro kan gaan, de extra kosten.
ronron1212
12 jaar geleden
Ja als je niet betaald kan dat inderdaad fors oplopen.
Bellen met de VGZ en de incasso unie om samen een oplossing te zoeken. Van een kale kip kan je niet plukken en wellicht willen ze een betalingsregeling regelen. Praten lost een hele hoop op. Mensen willen je vast helpen als je jou situatie uitlegt. Heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het inderdaad zelf verpest had een regeling van 165 euro per maand wat heel veel is met mijn inkomen maar lager wouden ze niet gaan. Toen heb ik een maand niet kunnen betalen en nu is er echt geen kans meer voor een betalingsregeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De VGZ zal zich er niet meer mee bezighouden nu het bij een incassobureau ligt, dus daar moet je wezen als je iets wilt regelen - willen zij dat niet, dan zul je nog hogere kosten krijgen omdat je het voorlopig nog niet kunt betalen.
Als je binnen 5 dagen moet betalen, dan zal je eerdere brieven genegeerd hebben voordat ze je dagvaardigen.
Dat gebeurd nooit direct, ik zou eerst bellen voor een betalings regeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het met die vordering eens bent, probeer dan voor het uitbrengen van de dagvaarding een betalingsregeling te treffen. Dagvaarding kost € 80.-- à € 90,--. Zodra de zaak bij de rechtbank voorkomt, komen daar, zoals al eerder gemeld, griffierecht en salaris van de gemachtigde overheen.