ben je Abraham alleen op de dag dat je 50 bent geworden of ben je het altijd: 50+

dus alleen op de dag van je 50e verjaardag of op je 50e verjaardag en de rest van je leven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (4)

De eigenlijke uitlag van 50 jaar worden is niet dat je Abraham wordt, maar hem hebt 'gezien'
En ja die 'ervaring' hou je de rest van je leven.
je hebt Abraham gezien !!!!

Toegevoegd na 34 seconden:
uitlag is uitleg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent op je 50ste verjaardag geen Abraham en ook niet de rest van je leven. Je zou hem alleen gezien moeten hebben op het moment dat je 50 jaar oud werd, en dus daarna niet meer.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je iemand eenmaal hebt gezien blijft dit voor de rest van je leven zo. Al zie je hem letterlijk nooit meer, je hebt hem toch 'gezien'. Dit neemt niemand je af.
De uitdrukking "Abraham gezien hebben" is afkomstig uit de Bijbel, maar wel verdraaid. Zie bron, stukje naar beneden scrollen.
Jezus had helemaal niet gezegd dat hij Abraham had gezien, maar dat Abraham zich verheugde zijn (Jezus') dag te zien en dat hij die gezien had en verblijd was. De gesprekspartners draaiden zich om en zeiden "Gij hebt nog geen 50 jaren en Gij hebt Abraham gezien?" Dit was spottend (praatjesmaker...) bedoeld, want Abraham was al lang dood.
En dat is dan weer een stukje verder gedraaid naar het idee dat je Abraham ziet als je 50 wordt.
En als je Abraham eenmaal gezien hebt, kun je dat niet meer ongedaan maken natuurlijk, dus als je 53 hebt kun je zeggen dat je Abraham al lang gezien hebt. Het staat wel echt voor het moment van 50 worden, maar het is net zo iets als iemand die ooit eens in Amerika is geweest, ik noem maar wat. Je kunt later niet meer zeggen dat je niet in Amerika hebt geweest, dat kun je niet maar ongedaan maken.
Leuke vraag trouwens, voor iemand met jouw profielnaam!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh hahaha, helemaal niet gedacht aan mijn profielnaam bij deze vraag! maar mijn hondje heet Sarah, vandaar ;)
Bram Moskowitz blijft het de rest van zijn leven, want die heet zo, maar hij wordt over 10 dagen 51.

De rest van de mannen wordt sowieso na 10 jaar 60 en dan ben je geen 50+ maar 60+.
Ik heb ook even zitten lezen over de Abraham uit de boeken, maar volgen de geschriften zou die 175 jaar zijn geworden. Nou, dat is denk ik nogal overdreven. Hij staat wel symbool voor wijsheid en ouderdom. Je bent het niet en je wordt het niet als je niet zo heet.
Het is wel een leuk gebruik om iemand even te linken aan het symbool op een grappige manier.