In mijn oor heb ik iets zitten, en er komt nat spul vanaf.ik ben al bij de dokter geweest,hij wist het niet.wat moet ik doen?

Kijk hierboven

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Ik zou eens raad vragen bij een andere dokter of eventueel naar de oorspecialist want er is duidelijk iets met je oor.
fremar
12 jaar geleden
Ga langs een audicien (beter horen, schonenberg, etc). Hier kun je gewoon binnen lopen en mocht het nodig zijn kunnen hun je ook naar de KNO-arts (of NKO-arts als je in Belgie woont) in ziekenhuis doorsturen.

Je kunt ook je huisarts dringend verzoeken om doorverwijzing. Raar dat de huisarts je nog niet heeft doorverwezen als hij zelf niet wist wat het was, want het lijkt me duidelijk dat je last hebt!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als jouw dokter het niet weet kan je een 2nd opinion aanvragen.

Ook een doorverwijzing naar een specialist zou meer duidelijkheid kunnen geven (KNO arts)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een waardeloze niksnut van een dokter heb jij zeg. Zeggen dat hij het niet weet, en je weer naar huis sturen. Pfff moet niet gekker worden he...

Ik kan daar soms echt geirriteerd van raken. Je wordt dus niet verder onderzocht. Terwijl de arts niet eens weet wat het is. Het klinkt voor mij meer als " hoe meer patienten ik op een dag op mijn spreekuur zie, hoe meer ik verdien) dus effe niet weten wat het is, is snel naar huis sturen, want de volgende patient zit alweer te wachten.

Mijn advies is, wissel van huisarts, en ga even bij die andere langs. Kijken wat die zegt. Als deze je ook naar huis wil sturen, zou ik mijn mond aardig open trekken....als een arts namelijk niet weet wat je mankeert, moet hij je verder laten onderzoeken namelijk.

Ik vind het ook nogal een serieuze zaak, want het is misschien iets heel lulligs, maar dat kan ook anders zijn. Er worden wel meer mensen naar huis gestuurd door hun huisarts, die het dus niet na kunnen vertellen, en hierbij spreek ik uit persoonlijke ervaring (in mijn omgeving natuurlijk, want ikzelf leef nog).

Laat je nooit naar huis sturen, en kan het niet anders, meteen naar een andere arts!!!
Succes hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik sluit me bij Inkie aan.

Echter ik heb het ook gehad. Vocht uit het oor. Dat kan zijn dat je een gehoorgangonsteking hebt, dat is te verhelpen met zogenaamde zure oordruppels. Die gehoorgangonsteking hoeft niet pijn te doen, maar is vooral irritant en je hoort zo goed als niet.

Er is ook kans, maar dat moet je echt voelen, dat het vocht is opgehoopt achter het trommelvlies, door de druk van het vocht perforeerd het trommelvlies zodat het vocht naar buiten kan.

Maar omdat ik je niet hoor praten over pijn, acht ik mijn eerste optie het meest aannemelijk.

Wat ook nog zou kunnen is dat je een puistje in je gehoorgang hebt. Dat deze gesprongen is en er nu lymfevocht vanaf komt. Dat is absoluut niet erg en gaat vanzelf weer over.

Maar ik blijf het vreemd vinden dat de dokter niets kan vinden. Een onstoken gehoorgang is te zien en een puistje ook.