is het ook mogelijk om vriendschappelijk liefdesverdriet te hebben?

hoi, ik heb een hele lieve collega hij deed alles voor me, er is helaas veel gebeurd tussen ons dus het is nu al lang goed mis. wij spraken ook al buiten het werk(deed ik) bios, wandelen, op de wii pc. en hij hielp me met prive dingen zoals mijn brommer, fiets enz. op het werk ging hij heel leuk met me om. had nog niet zo'n ervaring met jongens dat die me aandacht gaven dus raakte in de ban van hem. niet verliefd want dacht niet na over een relatie met ons. wilde alleen maar bij hem zijn, vond het gezellig.
dan schrijf ik een erge rotte brief en hij wil me niet meer helpen. ik heb nu erg veel verdriet erom en zou niks liever willen dan het terugdraaien. ik geef om hem, en zou het weer willen zoals vroeger. huil enorm veel. we werken veel samen 4x per week. we willen niet elkaar missen op het werk of ergens anders heen gaan. of te wel: we kunnen elkaar niet missen. nu komt mijn vraag: heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad of zit er nog in?
alles is persoonlijk en verschilt per persoon maar kan diegene me dan advies geven of tips om door dit diepe dal heen te gaan, of er beter door te kunnen?
we kunnen niet meer praten omdat we er niet uitkomen, maar we begrijpen elkaar verkeerd. heb hem al meerdere brieven geschreven dat het me spijt. maar hij geloofd niet dat ik om hem geef. zit je in hetzelfde schuitje reageer dan. groetjes c.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik heb zo mezelf eens een spiegel voor gehouden, zou ik meer voelen dan vriendschap ook voor mij gaat die vlieger niet op en heb het niet met heb besproken. voor mij is het meer iets als jaloezie / het gemis van hem.
Hij woont in Amsterdam met zijn vriendin en werkt tegenwoordig toen hij nog studeerde had hij veel meer tijd voor me, en dat ga je inderdaad missen!

Tijd heelt alle wonden? Als jullie op het werk nog goed met elkaar om kunnen gaan komt het vast weer wel goed. Ik weet natuurlijk niet wat er is voor gevallen, maar als je spijt hebt vertel hem dit dan ook.
En probeer het langzaam aan weer terug te krijgen op het oude niveau. trakteer hem na het werk op een drankje bij een bar in de buurt van het werk, en ga zo steeds met kleine stapjes verder.
Je kunt het natuurlijk ook op de man af vragen en vertellen waarom jullie elkaar amper nog spreken (buiten het werk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo te lezen heeft hij niet zoveel last van liefdesverdriet, maar dat kan ook door mij komen. Ik heb zelf geen soortgelijke ervaring maar ik wil je wel adviseren om jezelf niet teveel aan hem te gaan opdringen. Zorg wel dat je het een keer met em uitpraat. Nodig hem een keer uit voor koffie ofzo en dan kun je er eens rustig over gaan praten. Je zult toch met elkaar verder moeten. Overigens, als hij vervolgens niet komt opdagen weet e in ieder geval zeker dat je beter kunt krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zit niet in hetzelfde schuitje, maar het is duidelijk dat hij gekwetst is en zijn geloof in jou verloren is.
Maar dat heeft tijd nodig, tijd brengt raad.
Ben je er zeker van dat je niet verliefd bent?
jou gevoelens zitten erg diep.
Je geeft om hem, en je bent graag bij hem, wél ik ook maar dan met mijn man.
Probeer gewoon lief te zijn tegen hem, en geef hem tijd om de dingen te kunnen verwerken.
Ondertussen zit jij wel met pijn, maar forceer niks, je hebt al sorry gezegd, en het uitgelegd.
Je kan je niet blijven excuseren.
Nu is het toch terug aan hem om het goed te maken vind ik, maar het heeft tijd nodig!
Hou je goed, en veel sterkte!!!