Ja, dat is normaal. Elke vrouw heeft haar eigen symtptonen wanneer ze ongesteld is. Zelf ben ik ook altijd moe als ik ongetseld ben.

Dus maak je geen zorgen het hoort er gewoon bij. Mocht je toch twijfelen en denken dat het ergens anders aan ligt ga gerust naar je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zeker!
Je lijf heeft het druk in die periode. Je bent snel moe, vaker wat geïrriteerd over kleine dingen, soms ronduit chagrijnig. Gewoon omdat er aan je binnenkant heel wat gebeurt. Vervelend, maar waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben ook de eerste 2 dagen altijd doodmoe als ik ongesteld ben.
Vooral als je echt veel bloedverlies hebt tijdens de menstruatie.
Je kunt dan zelfs bloedarmoede krijgen,en daar voel je je erg vermoeid door.Ik heb dat en krijg hier ijzertabletten voor van de huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, heel normaal zelfs.

Ik moet de vrouw nog tegenkomen, die het niet is tijdens haar menstruatie.

Naast de pijn in de buik, heb je in de 2e cyclushelft (secretie fase) dat een vrouw wat meer vocht vasthoud, waardoor ze niet alleen wat buikpijn kan hebben maar ook gespannen borsten en een wat dikker gevoel.

In enkele gevallen hebben vrouwen last van het premenstrueel syndroom (PMS) met klachten van geprikkeldheid, slapeloosheid, futloos en moe zijn, hoofdpijn; al met al ‘niet lekker in hun vel zitten’.

Bij zeer ernstig bloedverlies, kan bloedarmoede en zelfs lage bloeddruk ontstaan, wat wel weer een gevaar zou kunnen zijn, in zeer extreme gevallen.

http://www.gynaecologie.nl/content/menstruatie/menstruatie.asp

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ziekten/13925-menstruatie-perikelen.html