Wat zijn de eisen om een model te worden?

Het gaat om een vrouwelijk model.
Met eisen bedoel ik: hoe zwaar je max mag wegen en wat je lichaamsafmetingen moeten zijn voor de lengte 1,72
En hoe je er in aanraking kunt komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

We moeten een onderscheid maken tussen de verschillende categorieën modellen. Niet voor elk type worden dezelfde eisen gehanteerd. Maar veel eisen komen wel overal terug.

Zo moet je eender in welke categorie je valt, altijd jezelf rustig voelen voor de camera, je natuurlijk gedragen. Je moet ook altijd kunnen “toneelspelen”. Want vaak zal je opgeroepen worden voor reclame en dan moet je duidelijk, zonder bewegen en zonder praten, de boodschap van het product overbrengen. Gaat het om lingerie dan moet je “intimiteit” uitstralen, gaat het daarentegen om een foto voor een avondjurk dan moet je klasse uitstralen. Een goed model heeft dan ook duizenden gezichten en ze voelt ook aan welke boodschap ze moet geven en hoe ze deze moet duidelijk maken.

Wil je in de categorie high fashion en editorial model vallen dan zijn de lichamelijke eisen zeer hoog : minstens 1,75 m groot, mooi geproportioneerd lichaam, maat 36-38, heupen en borst onder de 90 cm, taille onder of max 60, lichaam strak en goed getraind (maar geen body buildster natuurlijk), glanzend haar, witte gelijkmatige tanden, gave huid, symmetrich lichaam, goede verhouding been-bovenlijf, hoog voorhoofd, lange hals en vooral een symetrisch gezicht (een van de belangrijkste onbewuste schoonheidseisen).

Ik heb deze tekst geselecteerd uit een heel lang artikel. Misschien kun je het artikel eens doorlezen. Zie de link bij de bronvermelding. Er staat veel over de verschillende categorieën!

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze link is misschien ook de moeite waard om even aan te klikken!

http://www.leerwiki.nl/Hoe_word_je_fotomodel

Daar staat o.a. dit op:
Wil je wel bij de top van fotomodellen horen, dan zal je wat meer in huis moeten hebben. Wil je echt topmodel worden, dan worden er ten eerste eisen gesteld aan je uiterlijk.

•Lengte tussen de 1.76-1.82
•Maat 36/38
•Heupen 85-95 cm
•Taille 60-65
•Borst 85-83
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Maat 38 word al als dik gezien, veel modellen hebben maat 32-34.
De rest klopt wel ongeveer :)
Kimath
12 jaar geleden
En 95 heupen word ook als te dik gezien, weet ik uit ervaring..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk! size zero is gebruikelijker. Maar niet aantrekkelijker. Wel leuk dat ik toch een plusje heb gekregen :)
Kimath
12 jaar geleden
Tuurlijk een plus, antwoord is verder goed.
De maten tellen niet als je als hobby modellenwerk doet. Dan gaat het gewoon om uitstraling en gevoel hebben voor de camera :)

Andere antwoorden (1)

Je kunt je inschrijven bij een modellenbureau. Daar wordt je vanzelf duidelijk wat de maten moeten zijn.
Als men een graatmager model zoekt raad ik je aan om snel weg te rennen, want dat is voor niemand gezond.