Kan iemand mij vertellen hoe je lifecoach kan worden? En is er eigenlijk ook (veel) vraag naar?

Ik heb veel op internet gezocht maar er is niet echt een studie om lifecoach te worden, betekend dat dat je met een relevante studie zoals, psychologie of leraar omgangskunde, ook lifecoach kan worden wanneer je bijvoorbeeld een eenjarige cursus hebt gevolgd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

(Life)coach is geen beschermde titel. Iedereen mag zich dus coach noemen.

Een opleiding of cursus kan wel handig zijn, maar is niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Boerharm, hierbij benoem ik je tot 'lifecoach'. Dat je maar vele mensen mag helpen en met veel plezier je werk mag doen.

Iedereen mag zichzelf lifecoach noemen, zonder wat voor ervaring, opleiding of wat dan ook. Dus waarom jij niet?

En of er veel vraag naar is? Er zijn veel mensen niet helemaal gelukkig in hun leven en zoeken dan iemand die hun daarbij helpt. Dus ja, er zullen redelijk wat mensen naar op zoek zijn.

Of het een beroep is met toekomst... ? Dat betwijfel ik. Juist omdat iedereen het mag doen. Dan heb je al snel dat de gemiddelde kwaliteit naar beneden gaat (en dus ook het bedrag wat je kunt vragen).