Bij injecteren van B12 vitaminen wordt dan de lever nog als opslag gebruikt?

Indien je geen B12 meer aanmaakt en je moet injecteren wordt dan de lever nog gebruikt als buffer opslag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Absoluut.
Het bindt zich aan proteïnen en wordt naar je organen vervoerd, het meeste wordt gebufferd door de lever.
Overigens plas je binnen 48 uur 50% tot 98% weer uit.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja. Normaal is één keer per drie maanden een injectie voldoende, maar kort na de diagnose wordt (afhankelijk van het vitamine B12 tekort) soms vaker een injectie gegeven om de voorraad in de lever weer op te bouwen.

Zie link voor meer informatie hierover,