is dit goed om spieren te verkrijgen

als je rond de 16 bent gewoon normaal eet in de ochtend broodje in de middag broodje savonds gewoon eten en een tussendoortje af en toe en dan als je op bed gaat rond 10 uur een aantal buikspieren doet zoals sit ups en schuine buikspieren beetje opdrukken en overdag een beetje aan het rennen bent heb je dan goed resultaat of ben je dan nutteloos bezig

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K
Kimath
12 jaar geleden
per dag maar 2 boterhammen als ik het zo lees? Vind ik persoonlijk erg weinig. Ik eet er vaak 4-5. (vrouw van 23)
De meeste jongens zie ik zo 7 boterhammen wegwerken op een dag.

Antwoorden (6)

Het ligt natuurlijk ook aan de hoeveelheid; druk je 10x op of 30? Ren je 1km of 3km?
Maar als je (veel) sport/traint en daarbij goed eet, zul je na enkele tijd goede resultaten hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben je geweldig bezig.

Alleen toen ik 16 was, at ik een heel brood (20 boterhammen of zo) op een dag, niet maar twee broodjes.
12 jaar geleden
Naar mijn idee ben je wel goed bezig. Bij de bron heb ik nog een link toegevoegd met allerlei diverse buikspieroefeningen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent eerlijk gezegd nutteloos bezig. Probeer je dagelijkse voedingsbehoefte te berekenen en tel daar zo'n 200-500 kcal bij op. Eet eiwitrijk en vetrijk(onverzadigde vetten) voedsel en dan zit je al op de goede richting.

Als ik jou was zou ik me ook aanmelden op een bodybuildingforum.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niets is nutteloos maar het helpt om structuur en routine te hebben. dan merk je ook dat je sterker word en een betere conditie krijgt.

let wel op, je maakt spieren door je spieren te "beschadigen" die herstellen zich en worden groter, hiervoor hebben je spieren 48 uur nodig.. dus de ene dag sporten, dag 2 rusten. (of de ene dag bovenlichaam, andere dag onderlichaam) tijdens het sporten maak je geen spieren, daar heb je echt die rustdag voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ten eerste zou ik al willen zeggen, dat je dan eigenlijk wat meer zou kunnen eten. (als meer spieren je doel zijn) Als je namelijk meer energie verbruikt dan dat je naar binnen gooit, is het nutteloos, want daar krijg je geen spieren van, daar slinken ze van zeg maar even simpel gezegd.

Om spieren te bouwen, moet je hard trainen, en zorgen voor voldoende rust tussen je trainingsdagen. Dan komt het eten er nog bij kijken. Eiwitten zijn de bouwstoffen van je spieren. Zorg dat je daar wat extra van binnen krijgt.

Naarnaast zijn er nog een boel andere voedingsmiddelen die je beter kunt eten, maar ik kan je wel alles in detail gaan uitleggen en op noemen, wordt een lang verhaal.

Zelf zit ik ook op het bodybuildingforum en fitnessforum. Hier zitten amateurs, jongeren, maar ook zeker professionelen, die je echt met raad en daad bij kunnen staan, en het is ook nog zeer leerzaam.

Laat jezelf goed informeren, je bent nog jong. Als je iets wilt doen, leer er zoveel mogelijk over. Doe het wel rustig aan, de echte spieren komen toch pas, als je een échte man wordt, en da's lief bedoelt! ;-))

Als je hier even kijkt, http://www.dutchbodybuilding.com/ kan je kiezen voor de optie Fitness of Bodybuilding. Succes ermee!