Wat valt er onder 'een wonder' te verstaan?

En wat is jou idee bij 'een wonder' ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ik vind dat er aardig wat wonderen zijn, als ik bijvoorbeeld naar mijn prachtige kleindochter van 1 kijk met haar schattige bruine ogen en geweldige lach ,kan ik niet anders denken dan: wat een wonder!
Maar ook een zonsopgang, een vlinder, een prachtige bloem in de tuin, de regenboog, allemaal wonderen.
Het zal niet de letterlijke definitie van een wonder zijn waar je naar zoekt, maar ik denk het vaak als ik al die zaken zie: wat een wonder......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Een wonder is volgens mijn idee iets ongewoons.. iets wat niet zomaar gebeurd..

Maar je kunt bijvoorbeeld ook planten, mensen, alles van de natuur als een wonder zien.. ik vind dat het aan je zelf ligt wat een wonder is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een gebeurtenis, waarvoor geen redelijke verklaring is. Voor mij persoonlijk nog met de 'bij-klank' van verbazingwekkend, gelukkig makend, niet meer op had durven hopen en tóch nog gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iets wat voor jou niet verklaarbaar is.....dat wij al bestaan is opzich al een wonder.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een wonder zou zijn , dat als ik zoud enken, ik zou wel ergens een koffer met 1 miljoen euro willen vinden, het dan een dag daarna ook nog gebeurt ook
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een wonder is een gebeurtenis die je verstand te boven gaat en die eigenlijk niet te verklaren is hoe het kan gebeuren.

als je om je heen kijkt is zoveel een wonder. kijk maar naar de natuur, en hoe elk diertje en de mens "ontworpen" zijn en alles op elkaar is afgestemd, alles een eigen functie heeft etc.... dat is een wonder!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een wonder dat elke dag weer de zon opkomt. Zou tocht wat wezen als die zich een keer zou verslapen ;)
Verder kan ik eigenlijk overal kleine wonderen inzien. Maar wat ik het mooiste wonder vind, is dat mensen ondanks alles toch nog klaarstaan voor anderen, en hiermee zelfs levens kunnen redden zonder er iets voor terug te verwachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
echt werkelijk waar prachtig gezegd :) Ben het ook met je eens trouwens. Er zijn nog mensen die wel om anderen geven en elkaar helpen.
Een wonder is over het algemeen een toevallige gebeurtenis of overlevering die onverklaarbaar lijkt.
Voordat wetenschappers de natuur gingen bestuderen was bijvoorbeeld de opkomst van de zon al een wonder, of zonsverduistering.

Ik geloof niet in wonderen, maar kan me wel verwonderen over het feit dat er veel mensen er wel in geloven. Voor alles is een verklaring, maar de wetenschap is nog niet zover dat ze alles kan onderzoeken en verklaren. Geld voor onderzoek speelt uiteraard ook een rol.