Blijft een tatoeage met gekleurde inkt net zolang goed als een met donkere/zwarte inkt?

En wat beïnvloed de levensduur van een tatoeage?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K

Het beste antwoord

De kleur maakt niet uit, een tatoeage zal in de loop van jaren vervagen. Hoe snel dat gaat is afhankelijk van een 2 tal factoren; hoe dekkend en hoe diep is hij gezet ofterwel, wat voor kwaliteiten heeft de tattoeerder en de zon.
In de zomer zul je zien dat kleuren doffer worden, puur vanwege het feit dat je huid bruiner wordt.
Komt vanzelf weer terug. Echter na een tig tal zomers kan het de kleuren beinvloeden.

Wil je dit voorkomen, factor 50 op de kleuren smeren. Er zijn zogenaamde tattoo-sticks in de handel waar je ze mee kan invetten ter bescherming van de zon.

En je kan de tattoo na jaren altijd weer laten bijwerken.
Maar nogmaals, het is verschillend, de een moet hem na een jaar of 5 al laten bijwerken maar ik ken ook mensen die na 20 jaar nog steeds met scherpe kleuren rondlopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een tatoeage vervaagd altijd wel een beetje maar ik heb wel gehoord dat je de kleuren een bij moet werken omdat die sneller vervagen.