Kan het uitmaken op welke zij je slaapt mbt tot de hersenactiviteit?

Ik merk bij mezelf, als ik probeer in te slapen, dat wanneer ik op mijn rechterzij lig, dit vrij rustig en vlot gaat. Lig ik op mijn linkerzij, dan lijkt het alsof ik meer denk, "maal" , dat mijn hersens op dat moment een stuk actiever zijn en dat het een stuk langer duurt voor ik inslaap. Ga ik over op mijn rechterzij, ben ik zo vertrokken. Zover ik weet, slaap ik ook altijd in, liggend op mijn rechterzij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dit heeft geen impect op het slaapgedrag. Volgens onderzoek ik beleken dat op welke zij je ligt je het daar het lekkerst bij voelt. Als dat links is voel je je link goed en of veilig. Slaaplekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een 3000 jaar oude filosofie (Feng Shui), meent dat je het rustigste slaapt met je gezicht naar de deur, en je hoofd en rug tegen een muur.
Een beetje de 'holbewoners-theorie' dat je 'veilig' ligt. Hoewel ik helemaal niets met Feng Shui heb merk ik wel dat ik mijn bed altijd neer zet zodat ik met mijn hoofd en rug tegen iets 'stevigs' slaap.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oei, en als je dan aan twee kanten van je kamer een deur hebt? ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan wordt het tijd om te trouwen!
Op je rechter zij is gebleken heel goed te zijn.