Contactlenzen op elkaar. Hoe krijg ik ze los?

Per ongeluk heb ik beide contactlenzen op elkaar gedaan in het doosje waarin ik ze bewaar. Ze passen precies op elkaar en ik krijg ze niet los. Iemand een idee, of moet ik wachten tot dinsdag de opticien het misschien kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (6)

kun je er niet een beetje water tussen krijgen waardoor ze beter glijden?
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Water is het slechtste eat je lenzen aan kan doen dus -1 ! Men moet hier uit ervaring of kennis spreken en niet zomaar een fluts antwoord geven.
Beide kanten je vinger erop en heel zachtjes de ene naar links en de ander naar links schuiven - moet lukken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
handen goed wassen om te beginnen.
dan beide lenzen met veel lenzenvloeistof in een kopje doen, en los proberen te wrijven.
zo zou ik het proberen, succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Probeer eens vloeistof erop te spuiten, ook in het bakje waarin je ze bewaart. Heel zachtjes schudden en even wachten.

Als dit niet werkt, de lenzen op je handpalm leggen en er opnieuw lenzenvloeistof op spuiten en met je wijsvinger en duim erover wrijven - zodat de lenzen tussen die twee vingers zitten. Normaal gezien bewegen ze dan langs elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even laten weken in lensvloeistof en als ze goed vochtig zijn kan je ze zo van elkaar af laten glijden met behulp van je vinger, wel voorzichtig doen anders scheur je ze misschien.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let je er wel op dat je wel weer links en rechts uit elkaar houd? Ik kon dat niet zien aan mijn lenzen en toch waren ze verschillend en niet in sterkte maar wel in bolling van de oog..