Is het zo dat er in mannen gevangenissen meer met elkaar gerommeld wordt dan in vrouwen gevangenissen?

Naar mijn idee zijn er in mannen gevangenissen meer kortstondige seksuele spielereien omdat mannen toch 'de jacht' in zich hebben. Klopt mijn idee? Zijn er onderzoeken over?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.1K

Het beste antwoord

Moeilijke vraag want de kwantitatieve gegevens ontbreken. Men is natuurlijk in eerstye instantie niet bezig met de verhouding tussen mannelijke en vrouwelijke gevangenen. Maar als je ziet hoe de meisles Spears, Hilton en Madonna bezig zijn, dan zal het elkaar waarschijnlijk niet veel ontlopen. Het doel is waarschijnlijk verschillend. De mannen zoeken in de eerste plaats een zaadlozing terwijl de vrouwen - wellicht - in de eerste plaats steun en warmte zoeken. Maar ik ben geen vrouw, en ook geen bewaarder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, echt wetenschappelijk is het antwoord dan n iet onderbouwd, maar ik kan hiermee wel invoelen.

Andere antwoorden (3)

ik denk dat vrouwen het juist meer en makkelijker met elkaar doen, of het nou in de gevangenis is of daarbuiten. vooral als je ziet hoe "trendy" het is tegenwoordig dat vrouwen het naar buiten brengen dat ze ook sex met een vrouw (willen) hebben.

(in de mannengevangenis word trouwens wel gerommeld met het vrouwelijk personeel, en dat is iets wat niet zo naar buiten komt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door lezen en door films heb ik het idee, dat er in mannengevangenissen veel mannen verkracht worden door andere mannen. Het heeft dan ook niet zo zeer met sex te maken, als met macht hebben, en hoogste in rang staan onder de gevangenen onderling. Ze schijnen het dan vooral gemunt te hebben op medegevangenen die zedendelicten hebben gepleegd, of vastzitten omdat ze kinderen sexueel misbruikt hebben.
Dus dit noem ik geen rommelen meer......
Dat er homo- en lesbische relaties zouden kunnen ontstaan lijkt me duidelijk, als je mensen van hetzelfde geslacht met elkaar opsluit - ieder mens, wat hij/zij ook uitgevreten heeft, heeft behoefte aan aandacht en aan aangeraakt worden. Daarom is eenzame opsluiting zo'n extra-straf, als men zich zwaar misdraagt in gevangenissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de verkrachtingen zijn inderdaad meer uit de films, waar het met veel sensatie word neergezet. ik weet van binnen uit de gevangenis zelf, dat het hier in nederland wel meevalt met dat soort dingen. natuurlijk komt het wel voor, maar er is lang niet zoveel geweld (waar verkrachting ook onder valt) hier als je in de amerikaanse gevangenissen bijvoorbeeld tegenkomt. wat dus niet wegneemt dat er wel degelijk gerommeld word zelfs met personeel. (wat ik trouwens schandalig vind dat personeel het met gedetineerden aanlegt maar das een ander verhaal)
Ik ken een jonge vrouw die getrouwd was, een kindje heeft, altijd met jongens aan het flirten was.
Wegens drugtoestanden werd ze opgepakt en heeft ze 7 jaar in de bak gezeten.
Zij heeft daar na een paar jaar inderdaad een relatie gekregen met een andere vrouw.
Toen zei ze ook dat ze nooit meer iets van mannen wilde weten.
Het was toch een kwestie van warmte en genegenheid zoeken, want inmiddels is ze al weer jaren vrij, en heeft een lieve vriend gevonden.
Ze vertelde me later dat bijna alle vrouwen in de gevangenis na korte of lange tijd een relatie met elkaar aangingen.

Dus....ik vraag het me af hoor, of mannen meer met elkaar rommelen in de gevangenis dan vrouwen.
Wat anderen voor mij al antwoorden: Dan gaat het toch vaak om verkrachting bij wijze van machtsvertoon en dat is geen rommelen.