Mijn man heeft een nieuwe bril,met nu ook weer Varifocale glazen.Hij word nu echter steeds duizelig als hij het hoofd opzij draait.

Weet iemand misschien hoe dat komt en wat je er eventueel aan kunt doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Bijna iedereen zegt dat je er aan moet wennen maar de glazen kunnen doodeenvoudig ook verkeerd geslepen zijn. Op die manier wen je er nooit aan.

Gewoon even naar laten kijken.

Groetjes, ervaringsdeskundige.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als het een andere sterkte is kan het goed zijn dat je in het begin wat duizelig wordt,dit went vanzelf in korte tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan, dat hij wel een andere sterkte glazen heeft gekregen..... en dat is wennen!
Het hoort erbij: wat vreemd, dat de opticien hem dat niet heeft verteld trouwens!
Sommige mensen hebben er langer last van, ik was er na 2 weekjes aan gewend.
Maar bij twijfel, als het te lang duurt, zou ik zeker even teruggaan.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan heel goed dat hij moet wennen een een nieuwe bril, andere sterkte. Maar dat is lang niet altijd zo.
Ik heb sinds een paar weken een bril en werd eerst kotsmisselijk van de bril. Ik heb mijn ogen opnieuw op laten meten en daaruit bleek dat het een kwart minder was. Nu heb ik de goede sterkte en het gaat nu eindelijk goed, gelukkig!
Ik heb een dergelijke vraag gesteld een paar weken terug.
Misschien heeft je man er wat aan.
http://www.goeievraag.nl/vraag/misselijk-geworden-bril-normaal.180788
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord waar tenminste moeite voor genomen is +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je kikobob!
:-)
Bekend verschijnsel. Enige tijd geleden heb ik ook mijn vario glazen gekregen en had precies hetzelfde probleem. Is een kwestie van wennen; je doet hier niets aan. De ogen hebben even de tijd nodig om aan het nieuwe beeld te wennen. Met een paar dagen zal dit over zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat de bril niet iets te hoog is afgesteld, ik heb dit ook gehad. je moet even terug gaan naar de opticien en hem/haar om raad vragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij varifocale glazen heb je het beste zicht als je recht vooruitkijkt. Als je naar beneden kijkt kun je lezen, want dan kijk je door het leesgedeelte. Als je door het overgangsgebied kijkt, wat nogal eens gebeurt in het begin, kun je duizelig worden.
Als je met je ogen naar links of rechts kijkt zonder je hooft te draaien, kijk je door de "zijkant" van de glazen en ook die verkleinen iets. Dat kijkt niet prettig en daar kun je ook duizelig van worden.
Je moet leren door het "goede" gedeelte te kijken en dat kost even tijd.

Als de duizeligheid langer dan een paar dagen duurt, zou ik teruggaan naar de opticien, wat dan heeft hij waarschijnlijk niet de juiste sterkte (te hoog) aangemeten gekregen. Dat is mij ook eens overkomen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik zelf een nieuwe bril kreeg, met cilinders erin was ik twee dagen ook flink duizelig. Maar als het langer duurt dan twee dagen en je niet merkt dat de duizeligheid minder wordt zou ik toch echt even terug gaan naar de opticien. Moet je toch altijd een beetje aan wennen als je weer een nieuwe sterkte bril hebt. Succes ermee!