Wat is de meerwaarde van het kietelen?

Pijn vind ik een logische reactie van het lichaam.

Kietelen zie ik alleen de meerwaarde niet van, waarom kunnen mensen gekieteld worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ik denk omdat kietelen er (meestal) voor zorgt dat iemand gaat lachen. En lachen is gezond: het verlaagt spanning, het stimuleert je immuunsysteem. En je lichaam maakt endorfine en dopamine aan tijdens het lachen en dat zorgt ervoor dat je je beter voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Misschien stamt het nog uit de tijd dat er nog geen spraak was. En gebruikte men het om te laten merken dat men elkaar leuk vond
anneliez
12 jaar geleden
Ha, die Background;

De mens heeft een hele fijne tastzin plus een goed ontwikkelde motoriek. Een bijverschijnsel daarvan is dat je elkaar heel zachtjes kunt aanraken. Zo zachtjes dat het soms kietelt. Iedereen die wel eens met een ander naar bed is geweest zou daar de 'meerwaarde' van moeten kennen.