Ik heb s,nachts vaak last van zuurbranden wat omhoog komt uit de maag ,als ik in bed lig. Het komt gewoon in mijn mond en dan wordt ik wakker .

en heb ook het gevoel of loopt het mijn hoofd in wat kan ik hier aan doen.
Heb overdag ook last van zuurbranden maar daar heb ik medicijnen van de doktor voor daar moet ik s,morgens 1 van innemen en s,avonds voor het slapen gaan maar desondanks heb ik s,nachts nog last van zuurbranden.
Toen ik de medicijnen ben gaan gebruiken had ik er s,nachts geen last van ??

Toegevoegd na 27 minuten:
als medicijn gebruik ik ranitidine

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al overlegd met je huisarts?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rennie, m'n held!

Antwoorden (5)

Ik heb dit probleem ook. Echter, bij mij was het zo als ik medicijnen nam dat het weg ging, maar als ik het dan vergat of het kwam gewoon terug dan was het wel 10x heftiger dan toen ik geen medicijnen nam. Ik ben zelf dus ook gestopt met middeltjes hiertegen te nemen en let heel erg op mijn eten, niet te vet eten ed. Dat werkt bij mij het beste!

Let vooral op wat je savonds eet / snoept of drinkt. Het kan zijn dat het daardoor komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast medicijnen tegen zuurbranden - die je in de regel vrij lang kunt gebruiken omdat ze geen vervelende stoffen bevatten - kun je het beste 's nachts met je hoofd wat hoger gaan liggen dan de rest van je lijf. Het beste is in een anti-trendelenburg-houding, dus met je hele lijf wat schuin aflopend. Als je alleen je hoofd/schouders omhoog doet, wordt het vaak een beetje half zitten, en dat slaapt minder prettig (al kun je er aan wennen). Gewoon een beetje 'tegen de helling op' is het best.

Kijk ook naar wat je eet overdag ; zuurbranden heeft (tenzij je zwanger bent) vrijwel altijd te maken met wat je eet / drinkt. Ik merk het ook meteen als ik een paar dagen wat minder gezond (vooral te zwaar/ te vet en vooral : te laat) heb lopen eten. Ook koffie en alcohol kunnen deze klachten geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het klinkt misschien tegenstrijdig, maar een uitgeperste citroen helpt echt heel goed tegen maagzuur!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het probleem heet reflux, en is veroorzaakt door het niet goed afsluiten van de maag richting slokdarm.
Om maar eventjes niet meer de maagzuurbinders niet meer te nemen is geen goede keuze, want het maagzuur kan heel goed de slokdarm aantasten als het regelmatig (een beetje of veel) naar boven komt. En dan ben je nog verder van huis.

Slik dus maar gewoon je maagzuurbinders (Omeprazol waarschijnlijk) en probeer verder ook je houding wat te veranderen: als je op je linkerzij ligt heb je meer problemen dan op je rechterzij (door de vorm en ligging van de maag), als je hoofd en romp iets omhoog liggen is het ook beter.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als medicijn gebruik ik ranitidine
itsme
12 jaar geleden
aha, dat is een antihistaminicum dat het vrijkomen van maagzuur doseert.
Ook ik ben dus hiervan patiënt maar wil geen medicijnen meer slikken. Eet altijd vòòr 19:00 uur en dan niets meer, behalve eiwitten zoals kaas, melk of E-nummervrije fruitdrank. Gebeurt het je toch zoals in mijn geval een los diafragma door een brommerongeluk, dan helpt een blokje kaas of Rennies in pepermuntsmaak.