is er onderzoek gedaan naar grootmoeders middeltjes tegen insectenbeten?

Het gaat mij met name om het "kruisje" drukken met de nagel en zo'n piëzo schok apparaatje.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

Zo'n schok-apparaatje had mijn grootmoeder nog niet hoor.
Maar er is wel onderzoek naar gedaan. Het schijnt dat het gevoel van pijn het gevoel van jeuk overschaduwt en dat je daardoor de jeuk niet meer voelt.

Toegevoegd na 19 minuten:
Na je reactie:
Echt onderzoek kan ik ook niet vinden. Volgens onderstaande link wordt de histamineopbouw onder de huid geremd. Maar 't is wel reclame...
Evengoed is mijn ervaring dat het wel helpt, beter dan een kruisje zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ouderwetse grootmoeder heb jij:-).
Weet je ook waar ik day onderzoek kan vinden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat probleem heb ik nou ook. Alleen reclame...
Het kruisje drukken is één groot onzin verhaal, je nagels krabben het alleen maar open. Wat wel helpt en wetenschappelijk is bewezen, ben alleen even de bron kwijt, is tandpasta erop smeren of spuug erop smeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tandpasta werkt waarschijnlijk obv menthol. Dit wordt vaker geadviseerd bij kwik. Als je de spuugonderzoeksbron nog vind, hou ik mij aanbevolen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met het kruisje je haal je het idd open, maar het helpt me wel om van de jeuk af te komen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe haal je het open als je alleen hard duwd? En weet je ook waarom het werkt?
Het programma 'Grow Your own drugs' van James Wong zit vol met dit soort middeltjes. Middeltjes die je thuis handig zelf kan maken met behulp van voedsel of planten uit je tuin etc. Heel erg handig! Hij heeft ook een eigen website en hierop staat er per 'kwaaltje' wat je er allemaal tegen kan doen en hoe je dit zelf handig thuis kan maken.

Super leuk en handig!! Hij heeft ook boeken geschreven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dat wordt uitgezonden op? Klinkt als een leuk programma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op RTL4 om 17.35 maar ik weet zo even niet welke dag precies? Misschien kan je een uitzending kijken via rtlgemist.nl en eens kijken wat je er van vindt. Heel leerzaam en vooral heel leuk wat hij allemaal voor elkaar krijgt met huis tuin en keuken spulletjes! :)